onsdag 15 april 2009

Kursrapport!

Man märker på Loppan att det trillar ner mynt lite nu och då - det är så otroligt roligt! Bortsett från en liten smitning vid inkallningsövningen ikväll så tycker jag att hon var kanonduktig - matte är hur nöjd som helst! :D Smitningen berodde på att Loppan hörde en pipleksak bland de andra hundarna och tyckte att hon skulle ta den. Det tyckte förstås inte hunden som ägde leksaken - helt förståeligt. Och då blev det lite hoolabaloo, men det gick bra ändå. :) En smula pinsamt, men alltid lär man sig nåt - det är huvudsaken. :)
Hemläxan att försöka skippa kopplet så mkt vi bara kan, så jag och Loppan övade direkt vi kom hem på lilla rastningsrundan. Hon fick göra sina buissness först, sen gick vi hela vägen hem med släpande koppel! Jag blev lite mallig... Det är nog mest jag som måste jobba på mitt självförtroende, misstänker jag. ;)
Nästa vecka blir det "slutprov" och då är det koppel-löst som gäller! Fatta att jag och gumman ska jobba hela veckan - vi ska fasen fixa det klockrent! :D
Sådetså! ;)

Inga kommentarer: