onsdag 2 februari 2011

Gott och blandat

Fick ett mail igår från EM om att våran nya soffdel hade kommit så det var bara att plocka upp den. Först tänkte jag att något måste vara fel eftersom det gått så sjukt snabbt, men vi kom fram till att vi skulle åka dit idag och kolla läget och hämta den om det verkligen stämde.
Sagt och gjort, vi tog med oss Jessica som extra bärare och åkte till Backen. Väl i butiken så var de också helt ställda över att det gått så grymt snabbt - de hade aldrig varit med om det förut! Så de dubbekollade och visst var det så att just våran del hade kommit. Jeejjj!
Vi bytte del med dem - vi tog den nya fina och de fick tillbaka sin trasiga soffa. När vi kommer hem och öppnar paketet så ser vi att precis där den gamla delen gått sönder, där finns numer en förstärkning och ett extra ben som stöd. Hm. Jag börjar starkt misstänka att vi inte är de första med detta problem.... Kanske det var därför det inte var några som helst problem att reklamera den? :P  Jaja, nu har vi då en hel soffa som är något mer stabil än vad den varit tidigare! :D
Detta firade vi genom att åka till Max och käka fulmat till lunch. ;)

När vi plockade upp Jessica tidigare så passade vi på att gå upp och pussas lite med Loppan - hon saknas verkligen här hemma måste jag säga. Dock så har hon det himla bra på Djupviken, lugn och harmonisk var hon trots att vi var där - det känns riktigt najs. Vi pratade igår lite löst om att vi kunde ta hem henne några dagar tills Junior bestämmer sig för att komma ut. Men eftersom jag inatt har haft lite känningar så är det nog lika bra att hon stannar där, för enkelhetens skull. Sen så slipper hon hatta runt också.

Känningarna inatt var inget jag känt förut och jag är rätt säker på att det var värkar, för att de gjorde så pass ont att jag bara ville krypa ihop till en boll och sen försvann helt för att komma tillbaka en stund senare. Det blev dock bara typ 2-3 stycken såna, men det kändes som att det var en förvarning om vad som snart komma skall. *hoppashoppashoppas*

1 kommentar:

Emma sa...

Håller tummarna för att han ger upp snart och bestämmer sig för att titta ut. :)