söndag 20 februari 2011

Nu måste jag ju skärpa mig!

Shit så dålig jag har varit på att blogga senaste veckorna! Förvisso har det väl sina logiska förklaringar, men nåt litet ord ska jag väl hinna printa ner tycker jag.
Det är verkligen skillnad på vilken tid man har över till sånt nu när man har barn. Iaf så här i början när det i pincip går ut på att amma, byta blöjor, torka lite kräk och så försöka hinna äta och vila mellan allt det där.... Gissar att allt blir lite lättare när man kommit in i någon form av rutin och vardag. I hope. :P
Dagen idag blir därför lite spännande då vi ska på dop, det blir nämligen det första äventyret som inte går till någons hem... Hoppas att Zack kommer att vara en nöjd pöjk, annars blir det så svettigt för mamman och pappan som inte är helt skillade ännu. ;)

Nä, nu ska jag göra ett försök till att sova lite till och ladda inför dagen! :)
Published with Blogger-droid v1.6.7

4 kommentarer:

Mallan sa...

Du ser vad livet förändras när man fått barn! Till det bättre då förstås! (= Kul med uppdatering iallafall, är ju nyfiken hur det går för lilla familjen!

Lott@ sa...

Du borde skämmas ;)
Nädå skojja bara, njut av tiden, den går fort nog & kommer inte tillbaka!

Emma sa...

Man behöver nog den där tiden i början till att hitta alla rutiner, men det är såklart alltid kul med uppdatering! Det är ju nu man vill veta hur det går för er osv! ;) Jag längtar lite tills man inte har så mkt tid att sitta här och uggla, känna att man faktiskt HAR annat att göra. =)

Emma sa...

Sv: Jo jag vet, börjar ge upp nu. Hoppas ju såklart varje dag innerst inne att det blir idag men försöker att inte tänka på det. Har börjat skämta bort det med att säga att hon väntar till sommaren ;) Sa då nyss till Fredde att jag inte tänker gissa nå mer på vilken dag hon kommer heller, man tror så stenhårt på den dagen så man blir besviken! :P

Nä, ska försöka hitta nå att sysselsätta mig med när jag är själv på dagarna så man liksom bara låter det bli när det blir. :) Får ju visserligen säga till om det blir för jobbigt med vätskan och svullnaden och se om dom gör nåt då men jag vill helst att det ska börja av sig själv, vill väldigt ogärna be om igångsättning t.ex. :P (oj, vad långt svaret blev, sorry!)