tisdag 15 februari 2011

Premiärbesöket på BVC

Zack fick bara en massa beröm på sitt första besök på BVC. *mallig mamma*  Han växer så det knakar och är redan uppe i sin födelsevikt, börjar misstänka att jag har grädde i tutorna. ;)  Dock kom vi överens om att vi ska dryga ut amningen med ett mål ersättning så att han inte äter upp mig så att säga. Sen vi kom hem i torsdags har jag gått ner nästan två kilo och det känns inte helt okej eftersom jag inte samlat på mig någon vätska så är det inte den som far. Men jag vill amma (väldigt praktiskt och det funkar ju jättebra), så vi kompromissar lite. Jag vill inte bli en benget helt enkelt.
Idag ska jag testa att massera in lite olja på honom då han är lite torr i huden - tänkte att det kanske kan bli en mysig grej man gör med jämna mellanrum.

Lite siffror:
2011.02.08 - 3515 gram
2011.02.11 - 3260 gram
2011.02.15 - 3515 gram

2 kommentarer:

Hanna sa...

Han är så otroligt fin Erika! En riktig liten gullbulle :D Vi smörjer in Astrid med babyolja då hon är torr, och på hennes hud funkar det jättebra. Vi ska även börja gå på babymassage genom BVC, ska bli jättemysigt :)

Vi har köpt sempers magdroppar då lillan ibland är ledsen/arg utan uppenbar anledning, vet dock inte om det märks någon större skillnad dock..På BVC sa dom att ibland är man lite kinkig, och det måste man få vara. Eller som jag sa till sambon "tänk dig själv att växa 2 cm på två veckor, tror du inte att du skulle ha lite växtvärk?" ;)

Sv: Älskar mina sockar! Lätt det finaste jag har i garderoben! Haha

Anonym sa...

Hejhej, och stort grattis till sötnosen! :-) Fick du mitt mejl häromdagen?
Birgitta