söndag 27 februari 2011

Helgen

Vi har haft en riktigt skön helg måste jag säga... :)

I fredags så dejtade jag Jäcka under dagen (tror att jag skrivit nåt om det kanske?) och vi rantade runt på stan i nån timme, riktigt najs. På eftermiddagen så åkte vi till Grindgatan och familjen Grönlund och grillade - såååå sjukt gott och trevligt! :P

Igår så styrde vi bilen mot Svensbyn där efter lunch och hälsade på. Vi tog alliopa en långprommis i det fantastiska vädret, blev väl en dryg timme eller så. Hade lätt kunnat stanna ute hela dagen... Skönt med sol så jag fick fylla på mina energidepåer! När vi kom in så fikade vi lite och jag la mig och vilade en stund. Sen stannade vi över middagen också och åkte väl hem där efter sju nångång så det blev en heldag ute på landet... :)

Idag har vi bara slappat och myst på som man ska så här på söndagarna. Tog en långdusch imorse med tillhörande hårinpackning, ansiktspeeling och ansiktsmask - det behövdes verkligen! :)  Sen har jag hunnit med att sova till en film och så har vi varit på prommis till Ica och handlat så det finns lite att käka här hemma. Passade på att köpa sånt som går snabbt och sånt som man bara kan ta fram och tugga på i farten som typ morötter... Blir nog bra det.

När det kommer till mammalivet så har vi beslutat att börja fasa ut amningen så att vi kör uteslutande på erästtning till slut. Amningen funkar bra, men min kropp orkar inte riktigt med då jag inte hinner få i mig tillräckligt med näring så att det räcker till både Zack och mig själv. Tyvärr. Jag fortsätter att tappa kilon som jag gärna vill ha kvar.... Trist, men hälsan måste komma först helt enkelt. :(

1 kommentar:

Emma sa...

Synd det där med amningen, att det funkar så bra menar jag men att din kropp inte orkar med det. Låter som ett bra beslut för du gick väl inte upp så mycket heller så det blir ju ingen Erika kvar till slut! Du har ju då prövat iaf och som du säger så måste ju hälsan komma först och så har ju Zack säkert fått i sig den viktigaste mjölken redan :)