onsdag 7 oktober 2009

All work and no play?

Jag insåg för någon dag sedan, när jag satt och pratade med bästa Jäcka, att det är så otroligt mycket man vill och borde göra - men så lite som verkligen blir gjort. Varför är det så? Och varför göööör man inte bara allt man borde göra?

Har sammanställt en liten lista på några av de saker jag borde göra...

Jag borde...

  • städa oftare
  • hälsa på min farmor oftare
  • läsa mer
  • tvätta oftare
  • träna mer
  • vara ute i skogen oftare
  • lyssna mer på musik
  • skriva i en personlig pappersdagbok
  • sitta mindre vid datorn
  • gå dit jag ska istället för att ta bilen

....and the list goes on and on and on and......

Den här listan innebär inte att jag kommer att göra allt som står på den bara för att jag borde göra det, men vissa saker ska jag dock bli bättre på. Vilka det är, det behåller jag för mig själv... ;)

3 kommentarer:

Jessica sa...

I know the feeling, hunnybunny.

Hannah sa...

Alla har vi våra listor tror jag men de värsta är att man kan bli riktigt stressad i huvudet om man tänker på allt man borde göra och blir bättre på.
Man får inte ställa allt för många krav på sig själv det blir så jobbigt att leva upp till det sen;)
kram

Nathalie sa...

Eller!Så berättar du vad det är så att dina vänner kan hjälpa och sporra dig så du får det gjort! Det är också en bra plan! :) Kram