fredag 1 april 2011

Tid

Det här med att ha tid att göra sånt man gjorde innan mammalivet knackade på, det är inte det lättaste alltså. Bloggandet har fått stå tillbaka, det gör iofs inte nåt men ibland är det ganska skönt att skriva av sig lite....
Att ta sig en lång dusch är lyx numer och sker bara när gubben är hemma och jag kan slappna av. Det är värt mycket. Idag har jag till och med varit iväg och tränat - riktigt skönt! Känner redan av träningsvärken... höhö!

Zack har fått sin första förkylning och som den hönsmamma det visar sig att jag är, så ringde jag såklart BVC för att höra lite om det är nåt särskilt vi ska tänka på bortsett från det vi redan gör. Hon hade inget att tillägga annat än att om det skulle börja pipa i luftvägarna så skulle vi gå och hämta ut flytande bricanyl som hon skulle skriva ut ifall vi behövde det i helgen. Hon tyckte att det var onödigt att vi skulle måsta in på akuten för en förkylning om det skulle bli nåt sånt under helgen. Skönt med en vårdcentral som faktiskt tänker efter lite. Aldrig att en 'vanlig' VC skulle göra så liksom.... Cederkliniken rules! :)

Nä, nu ska jag försöka få lite sömn.

Gonatt :)
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: