måndag 4 juli 2011

Allergi

Jag är ju allergisk mot pollen, äpplen, nötter och kiwi.... Har i flera år använt mig av försvarets salva som läppsmorsel utan att reagera på det (innehåller jordnötsolja). Men nu, helt plötsligt, har jag börjat reagera massor! Mina läppar gör såååå ont och är svullna... *ajaj*  I brist på annat så testade jag att köra på läppglans eftersom jag tänkte att det mjukgör då lite iaf. Men icket, det funkade inte heller. Så just nu testar jag en "alltiallokräm" från Mary Kay som jag hade hemma. Känns fortfarande lite, men det får funka inatt. Imorrn ska jag dock in till stan och köpa en E Arden 8 hour creme - jävlat det bästa mot trasiga läppar!

1 kommentar:

Malla sa...

jag fick också ont i läpparna helt plötsligt för ett par dagar sen, men jag har nästan kommit fram att det är fr solen. Jag har för mig att man kan få utslag/exem/brända läppar :P