tisdag 26 juli 2011

Provsvar

I eftermiddag ringde min läkare från Cederkliniken för att prata lite om hur mina värden ser ut i dagsläget (tog ju en massa prover för ett par veckor sedan). Ämnesomsättningen låg perfekt, kunde tydligen inte bli bättre än det var. Skönt! Däremot har jag låga värden när det kommer till B12 och Folsyra, de är inte sjukligt låga men läkaren trodde att det bara var en tidsfråga innan de halkade ner under den gränsen. Därför ska jag nu käka tillskott av dessa två, samt järntabletter för att få upp blodvärdet.
Trist att jag har brist på nåt, men grymt nöjd över att jag tog tag i det och gick till läkaren! Skönt också att de faktiskt hittade nåt att ta på, så de inte kom med ett "allt ser bra ut, du behöver nog bara vila lite". Då hade jag fasen grävt ner mig på stället alltså....
Jaja, hämta ut lite medikament imorrn dårå och hoppas på att jag blir pigg som en lärka snart igen!

1 kommentar:

filiduttan sa...

Hur mäter man ämnesomsättningen? Undra om dom kollat det på mig... hmmm... som gravid sa dom bara "hormonellt fel" hahaha... no shit :-P