fredag 15 juli 2011

Fort var det gjort!

Tidigare i veckan så var det en natt när jag fick så ont i magen när jag skulle göra nr 2 att jag svimmade när jag satt på toaletten och vaknade på golvet med gubben bredvid mig. Det var mindre kul. På efterkontrollen hos BM i april satte jag ju in en hormonspiral och den har funkat hur bra som helst om man bortser från att det gjort ont i livmodern varje gång jag gått på toa för lite längre sittningar. Eftersom min livmoder är väldigt bakåtlutad så ligger den grymt tätt mot tarmen och så fort tarmen har jobbat så har det gjort ont. Därför tog jag, i samråd med barnmorskan såklart, beslutet att ta ut spiralen och se om det blev någon skillnad.
Jag känner redan skillnad så det känns som helt rätt beslut! Nu måste vi bara se till att använda annat skydd tills det känns som läge att börja försöka med syskon till lilla Z. För syskon ska han få, förhoppningsvis! :P
Litegrann sörjer jag att jag inte kunde ha kvar spiralen då den har varit guld värd - ingen mens, ingen mensvärk, ingenting! Wihoo! Igår kom mensen, och mensvärken. Oj, som jag inte har saknat dem.... :/  Jaja, men då funkar då kroppen iaf. :)

1 kommentar:

Emma sa...

Jag fick då helst inte ens ha en spiral i och med mitt snitt-ärr. :/ Tror dock att jag ändå hade känt av den så kanske lika bra! Tyvärr får jag inte ha något annat än typ minipiller pga migrän, hoppas du har lite fler alternativ! Och skönt att det inte gör ont, även om mensvärk är okul det med så är det kanske ändå en lindrigare variant ;)