lördag 30 juli 2011

Blandad kompott

Våran helg uppe i stugan slutade med att vi bara stannade till lördagen då vi sovit dåligt under natten och jag blir som en gnöggo-kärring när jag inte har nog mycket sömn i bagaget... Lite sömn plus då lite brister i kroppen, det slutar aldrig bra så vi åkte hem på lördag förmiddag. Tråkigt, men det tar vi igen en annan helg! :)   Lilleman hann då i alla fall med att åka båt för första gången - det var stooora ögon och helt stilla där inne i flytvästen när vi åkte med morfarn. :P  Fastän vi lånade den minsta storleken på flytväst så såg man bara ett litet huvud, ett par små armar och ett par små ben som stack ut... Påminde lite om SvampBob typ.

Lilla Svampen

Coola kusinen Elton

Kecko fick sig en liten gädda... :P
Jag är total ångest över mitt hår alltså... Hujja. Min favvo-frissa - Frida - har gått på mammaledighet och det innebär att jag måste hitta ett substitut under tiden hon är ledig. Det är fasen inte det lättaste. Speciellt när man, som jag, är grymt noga med att frissan jag går till ska gilla plattången och hata guldiga toner i blonda hår. Var och varannan frissa verkar ju tycka att det är okej med lite "guldigt" (i mina ögon "gult"), men jag är fullkomligt allergisk mot sånt. Vi får se vem som får äran att satta saxen i mitt hår nästa gång.... :P

3 kommentarer:

Linda sa...

Då skulle jag rekommendera Linda på Anna Klippare. Jag upplever det då som att hon inte tycker om det "guldiga" man är "gråhårig" då man går därifrån om man ber om det så :) Å plattången har hon då använt på mig :)
Ville bara ge en liten rekommenation :)

Erika sa...

Problemet är bara att jag tror att hon också är mammaledig... ;) Det verkar ha gått nåt graviditetsvirus hos bästa frissorna. Haha! :P

filiduttan sa...

Halva salongen var ju höggravida då jag var där sist. Jag är också desperat efter substitut till Frida... säg till om du hittar nån bra ;)