onsdag 13 juli 2011

Tröttare än tröttast

Har under de senaste veckorna blivit tröttare och tröttare och bokade en tid för att kolla upp det på Cederkliniken. Idag var det dags och jag var lite nervös över att träffa en läkare för "bara" lite trötthet... Det hade jag inte behövt vara! Vilken grymt bra läkare jag fick träffa! Det är den första läkare som faktiskt hade läst min journal innan jag kom dit och hade full koll på allt som hänt under de senaste åren. Småpratade lite om Zack och våran väg till att bli föräldrar, och så frågade han hur jag mådde annars, om jag var ledsen/glad och sånt. Den frågan har jag aldrig fått på VC förut... Sen sa han att "det värsta jag skulle kunna göra nu är att säga åt dig "lilla gumman, åk hem och vila lite så ska du se att det blir bättre" så det tänker jag inte göra, det här ska vi grundligt kolla upp."  Så han gick igenom olika scenarier och förklarade dem så man förstod, inte på läkarspråk - utan på vanlig jäkla svenska! Sen skickade han mig till lab där han ville att de skulle kolla upp allt möjligt fiffigt bl a blodvärde, järndepåer, ämnesomsättningen, njurar, socker, salthalt, kalcium, B12 och en massa annat som jag inte kommer ihåg. Han förklarade även för mig varför han ville kolla de här grejerna - det har då aldrig någon läkare gjort förut! Känns som att man är i trygga händer på Cederkliniken! Det var verkligen helt rätt att byta vårdcentral, fler borde göra detsamma! :D  Klicka HÄR för att komma till deras hemsida.

1 kommentar:

Jennie och Norah sa...

HURRA för sådana läkare!Jag blir så varm i hjärtat när dom för en gångs skull gör grundliga undersökningar trots att det "bara" handlar om trötthet.De flesta hade nog bara viftat bort det.

Vilken fin bild du har på din header! =)