fredag 16 december 2011

Humör

Idag har jag varit så sjukt jävla arg - jag bara skrek rakt ut! Det är inte ofta jag gör sånt alltså... Ujuj.


Så här var det:
ArgJag var lite stressad när jag skulle in och träna och skulle såklart parkera på P-däcket där just bredvid Korpen (för er som inte vet så går det bara en liten gata mellan). Klockan är nu 11.15 och passet börjar 11.30 (bodypump). Jag kör in där och inser att det är kö inne på parkeringen då det var fullt. På mitten av parkeringen så kan man svänga av så man gör ett halvt varv runt istället för runt hela alltihopa - jag tänker att "här får jag ingen jävla parkering och jag har inte tid med häjjn" så jag svänger av och så ser jag en bil som parkerar om för att det ska rymmas en bil på parkeringen bredvid. Halleluja! Jag ställer mig mitt i farleden och blinkar, att vara övertydlig när det är så ont om parkeringar är ett måste. Och vad tror ni händer! En kärring kommer i full karriär mot körriktningen och snor min parkering! Jag ställer mig på tutan och skriker rakt ut och kärringen reagerar inte ens, för hon sitter och pratar i telefonen. GAAAAAAAAAAHHHHHHHH! Jag blir så arg och frustrerad, och stressad som jag är så gasar jag vidare till en annan hyfsat närliggande parkering. Där inser jag att det är en sån där parkering där det kostar att stå - 5:-/45 min. Jag har 3:- och inte råd med en p-bot. Så jag trampar gasen i botten (nä, men typ) och kör ner till Kvantumparkeringen (betyyyyydligt längre bort än vad jag egentligen har tid med) och parkerar där. Springer sen till Korpen med andan i halsen och fortfarande galet jävla arg, och med mitt obefintliga flås så är jag ju tokslut när jag väl kommer fram.
Jag hinner dra min story, flåsversionen, för Jojjo innan jag kubbar in. När jag kommer in i träningssalen och surrar lite med Åse (som håller passet) så känner jag mig mycket lugnare och bestämmer mig för att lägga på lite extra vikter idag för att få ur aggessionerna och lämna dem där.
Det gjorde jag. Och det kändes. Men skönt som fasen var det efteråt, jag var betydligt mer harmonisk när jag sen åkte därifrån.

Träning är verkligen balsam för själen!

3 kommentarer:

Emma sa...

Jag med mitt humör hade förmodligen gått ut och skrikit åt tant-jäveln! Och Fredde hade förmodligen inte bara gjort det, han hade även "nycklat" bilen ;) Förmodligen tusen gånger bättre att ta ut det på träningen istället, då det dessutom GER något! :)

Malla sa...

Nu är finalisterna i pepparkakshustävlignen utsedda!

Maria sa...

Hej Erika!

Hoppas du är på bättre humör nu annars kan jag kanske hjälpa till lite?!

Jag har röstat på ditt hus i Mallas tävling - tycker det är jättevackert!

Återkommer för att kolla din blogg vid ett senare tillfälle!

Du är oxå välkommen in till mig om du har tid och lust.

Önskar dig en mysig helg!