lördag 31 december 2011

Nyårskrönika?

Njaa, alltså....jag blev lite lat. Jag kanske skriver nåt till veckan när jag är piggare.
Det jag kan säga är att det i alla fall varit ett år i förändringarnas tecken! Zack kom till världen i början av året och med det vändes hela tillvaron upp och ner. Det finns inte ord som kan beskriva hur underbart skrämmande det är att ha förmånen att bli förälder efter alla år. Från känslan på BB - "shit, är han verkligen här? Och får vi ta hem honom?!" till att det sakta men säkert sjunker in att han faktiskt är här och bara är våran. Oron över att han ska göra illa sig, glädjen som bara sprutar ur honom när han leker med Rejsa, det bubbliga garvet han lägger av när man ber att få det han håller i handen.... Listan skulle kunna göras oändligt lång! Han är den fjärde och minsta medlemmen i våran lilla familj och vi älskar honom gränslöst!

Nästa förändring kom ett par månader efter att Z anlänt - vi köpte hus igen! Ett mysigt enplanshus (halleluja för enplanare alltså!) på Mossen. Perfekt för oss med lagomt mycket att fixa till, love it! Öppen planlösning, stort badrum, stor altan, stort garage, kamin, fjärrvärme... Ja, you name it! Köket bör dock göras om, och badrummet skulle behöva ett litet lyft.
Annars trivs vi superbra och jag ångrar inte en sekund av allt slit det var med själva flytten!

I år firar jag tolvslaget ensam då gubben tog med Loppan till jobbet och Z sover. Planen var att fira detta myår sovandes - riktigt jäkla skönt!



(Om ni hittar nåt stavfel eller nåt så är det för att jag skriver från mobilen och appen är helt värdelös då man inte kan vrida telen så man får ett större tangentbord! Grymt irriterande!)

1 kommentar:

Hanna sa...

Ser framemot din årskrönika! Ska bli kul att läsa hur du upplevt erat första år med Z :)

Sv: Det är påväg in en ny onepiece på baby, en superfin i blå/turkos eller rosa/cerise..Tror jag måste köpa en sån också ;)