lördag 16 juni 2012

Dagens prestation

I eftermiddag fick jag ett ryck och gav mig på brännässlorna på gården. Grävde bort hela högen som de växte på, la markduk och fyllde på med ny jord och gräsfrö. Fyllde även igen hålen som blev efter att vi tog bort vinbärsbuskarna och satte gräsfrö där också. Nu hoppas vi bara på att det funkar och att nässlorna håller sig borta forever! :) Nästa projekt är baksidan av huset och häcken där som också är full med brännässlor... Huu. Jag gruvar lite....

Har även satt lite sommarblommor ute... Drömmer lite om att måla teglet vitt också, hur snyggt skulle inte det vara liksom? :)
Längst in i hörnet, bredvid rabarbern, var det tjockt med nässlor som nu (förhoppningsvis) är ett minne blott! Sen var vinbärsbuskarna framför dem.
Vårat fantastiskt vackra äppelträd som står i full blom! Det gör sig verkligen inte rätta på bilden....

3 kommentarer:

Mamma sa...

Om eller när ni ska måla teglet så tycker jag att ni ska måla panelen vit oxå:)

Linda sa...

Jag har också haft tankar på att måla vårt bruna tegel vitt, men per totalvägrar! det är klart, blir ju mer jobb att sköta om det sen om man börjar förädnra det.. ;P och det är det som är så skönt med tegel, att det inte behövs göras något med! =)

Erika sa...

Mamma: mest troligt blir det så! :)

Linda: visst är det så, men jag är ju en sån där som är först ut att anmäla mig när folk ska måla om huset så jag har inga problem med att göra det. Är nog bara viktigt att göra det ordentligt från början tror jag. :)