lördag 30 juni 2012

En hyllning!

Jag har länge tänkt att hylla en person som dök upp i våra liv i samma stund som Zack kom till världen - nämligen Zs bvc-sköterska A. Hon är helt fantastisk! Jag har förvisso inget att jämföra med, men henne kan man verkligen känna sig trygg med. Bara en sån sak som när jag pratade med henne om någonting på telefon för några månader sedan så kunde hon Zacks personnummer i huvudet - jag menar, hur många inom vården har sån koll?! Nu senast när vi träffade henne så var det på Ica i Bergsviken där hon stannade till och surrade lite och frågade hur det var med Zs insektsbett som han fått - att privat ta sig den tiden att prata en liten stund med sina patienter är för mig väldigt mycket värt. Hon är jättetrevlig, lugn, rolig, kunnig och känns så otroligt trygg! Det värmer i mammahjärtat att ha en sån fantastisk människa att tillgå när det kommer till ens barn.

Klart man inte nöjer sig med annat än det bästa till en sån här guldklimp!

Inga kommentarer: