onsdag 20 juni 2012

Den flexibla sonen

Jag måste ju bara få ösa en massa beröm över Z som verkligen kan anpassa sig till det mesta! Idag blev det lite tidig middag då vi väntade på att min mor skulle hämta upp oss för en tur till Luleå (hon skulle hämta nå grejs till sitt växthus). Helt ok för Z. Vi åkte bil, han råkade somna till i bilen och jag väckte honom då det inte var dags att somna riktigt ännu (klockan var bara halv sex eller nåt sånt). Inga sura miner utan vi busade på hela vägen till Lakkapää där han stortrivdes i sin lilla "kundvagnsbil" och tutade sig genom hela huvva butiken. :P  Sen åkte vi vidare till Storheden och Biltema och Ica Maxi - inga sura miner. På Ica´s toalett så svidade Z om till pyjamas innan vi gick ut till bilen. Väl i bilen så fixade jag gröt till honom och han åt medan min kära mor rattade bilen mot Piteå igen. Efter gröten var han väl lite gnällig, men efter en stund så somnade han och sover nu så gott i sin säng! Det är sååå skönt att ha en lillfis som går att flytta till höger och vänster när han sover, det underlättar rätt mycket. :)

Han har ju varit hemma från förskolan idag då han, åter igen, fått tillbaka den där jäkla hostan. Jag är sååå less denna hosta alltså! Jag lider med honom då det stör hans nattsömn och äver gör att han blir så trött. Tack och lov så har han då ingen feber iaf så det är ju då skönt. Men han får ändå vara hemma imorrn också då det inte är roligt för honom att vara där om han inte orkar med i tempot känner vi. Sen blir det långhelg och med lite tur är han piggare på måndag igen och kan vara där och leka med kompisarna sista veckan, innan de sprids för vinden. :)  Det känns lite vemodigt att han ska sluta där då vi varit jättenöjda och personalen där är helt amazing! Nu vet jag ju att personalen där han ska börja till hösten också är superfina, så det är ju en enorm trygghet - men ändå lite trist att tappa tjejjerna som verkligen tagit så väl hand om våran finkille!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Knäppa Blogg.se!! Jag blir tokig! Jag måste ju som sagt godkänna kommentarerna innan som alltid, men nu med senaste layouten så kommer meddelandet om att publisering måste först ske aldrig upp. Men dom publiceras iaf! =)

Så skönt med en flexibel son! Norah är likadan och det har verkligen varit en klar fördel och väldigt positivt i att själv inte vara så låst hemma! =) Det är guld värt!

Jennie sa...

Och tack för din snälla kommentar förresten! =) Jag känner mig allt annat än som en hot mama! Eller jo, ibland känner jag mig lite smärt och smidig. Men vissa dagar känner jag mig som det största berget ever! Nåja, snart över och jag ska vara sjukt nöjd över att jag "bara" gått upp 20 pannor denna gång ;)