måndag 28 juni 2010

Är det illa....

....när man inte ens har ork att vara glad? När det känns jobbigt att le?

Jag har alltid varit den här som säger att "hä orrn sä!", men just nu känns det lite väl mörkt till och med för mig.... Jag förstår inte hur jag ska få ork till allt som MÅSTE göras/omedvetet görs - jobba, packa, flytta, äta ordentligt, oroa mig för ärtan i magen. Och det är inget av de där grejerna som går att lägga åt sidan heller, för packa måste man liksom göra för att kunna flytta, jobba måste jag göra för att få pengar, oroa mig gör jag oavsett om jag vill eller inte och äta är ju en självklarhet. Min ork är helt slut för länge sen. Allt jag gör eller ska göra känns som att bestiga ett berg. Be om hjälp? Jovisst, men då ska det passa in också med lediga dagar och så ska den som hjälper till också vara ledig - det är inte så bara att lösa det heller.
Helst av allt skulle jag vilja ligga och sova hela dagen under täcket. Där är jag förvisso lika stressad, men om jag somnar så tänker jag i alla fall inte på det lika mycket. Det känns lite som en befrielse att somna och inte behöva tänka på allt.

Så är det. Det blir ju med all säkerhet lättare sen, men just nu är det grymt tungt.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Be om hjälp!
Vilket förvisso du gör nu iom detta inlägg.

Det blir inte bättre för ärtan att du har annat att oroa dig för :(

Samla (tvinga) lite kompisar att komma förbi & hjälpa med packande osv.. Dom kommer säkert & hjälper till bara du slutar vara "fröken duktig" =)

Kram ♥

Therese sa...

Hallåjj bruden. Bara att hojta så ska vi styra upp någon kväll då vi kan flytta som tusan! Du vet, G har en bra flyttbil! =)

Erika sa...

Lotta: Det tar verkligen emot, men ibland måste man (som du säger) sluta vara fröken duktig och be om hjälp....

Tess: I will! :D Tack vännen! Hur ser det ut på söndag för er? David är förvisso i Jäckvikk då, men jag ska se om jag kan få ihop nå fler muskler.... :P

Andreas Lindkvist sa...

Erika jag e ju expert på att flytta.. du vet lindkvist släkten är ju som nomader flyttar varje vår å höst.. hör av dig till mig så får jag hjälpa dig att flytta

mvh Andreas Lindkvist

Unknown sa...

hej vännen...åhh så grymt dåligt samvete jag får att du har mitt bröllop att tänka på oxå men jag kan säkert lösa det på annat sätt om du inte orkar ingen fara jag vet hur det är att vara slut och trött och oroa sig hela tiden hojjta bara om du vill slippa lite åtagande eller om du behöver hjälp kram