tisdag 29 juni 2010

Läkarbesöket

Hade ett jättebra möte hos läkaren imorse! Lilla ärtan lever i allra högsta grad - hjärtat slår, benen sprattlar och navensträngen har tagit över efter gulsäcken! :D  Idag är en bra dag!
Åke Berggren är en väldigt pedagogisk läkare, han gick igenom allt från livmodertapp till navelsträng, till hela fostrets kropp - riktigt intressant. Han tyckte att i dagsläget såg allt toppenfint ut, så nu är det dags att hålla tummarna på riktigt! :P

Han mätte upp ärtan till 23,6 mm och jag är då i v10 (9+1) idag. Tjohoo!

Så nu är det så att jag kommer att vara glad och lycklig över denna graviditet så länge jag bara kan! Jag kommer säkert att oroa mig en massa, men efter idag så har jag bestämt att jag väntar barn och inte missfall. :)  Lite hoppfull och optimistisk måste man ju få vara. ;) 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med om att Åke är en guldgubbe!
Jag går själv hos honom på mina efterkontroller (livmoderhalscancer) och är så himla nöjd med honom
Kram Maria

Anonym sa...

Åh vad glad jag blir för eran skull! Har hört om eran långa resa och hoppas av hela mitt hjärta att denna resa blir den bäsa ni varit med om :) håller alla tummar och tår! kramar Tezsa

Johanna sa...

Underbart Erika. Du får vara hur hoppfull och optimistisk som helst, och det är underbart att du är det.
Kram Johanna (din snart fd granne)

Sofie sa...

Jeejjj!

Malla sa...

härligt! :)