tisdag 4 oktober 2011

Jaaa, jag vet att jag är kass på att uppdatera bloggen men det är för att Blogspot bråkat med mig varenda gång jag ska uppdatera - sidan hänger sig heeeeela tiden. Då vet ni.

Gör dock ett försök idag att uppdatera er lite på vad som händer här på Humlevägen. :)

Häcken är nu nerkapad - äntligen! Som jag har längtat! :D  Bästa pappan kom och kapade ner den i söndags så nu ska den bara rensas lite på gräs och ruttna, gamla stammar och lite brännässlor. Hoppas på att den kommer att bli finare nu då. Hur som helst så kommer den att vara lättare att hålla efter iaf. Det är ju alltid nåt.
Sen har vi beslutat att ta ner det gamla äppelträdet också, jag tror att det har gjort sitt. Det står även lite väl nära huset för att det ska vara optimalt... Så planen är att flytta vinbärsbuskarna till baksidan och i hörnet av tomten där de är idag vill vi sätta ett nytt äppelträd så vi får lös lite mer gräsyta. Tror att det kommer att bli superbra! :)  Måste kanske dra våra planer för Lisa i helgen så vi inte gör nåt jättedumt. :P

Övenattningen hos morfar och mormor I gick jättebra för Z, lite magknip på kvällen men annars inga problem alls. Känns skönt att han visat sig från sin bästa sida när han varit borta, då kanske det inte är så svårt att få barnvakt igen... ;)  Vi gör ju dock sällan nåt som kräver barnvakt men det var grymt najs att gå ut och äta och gå på bio, och bara vakna av sig själv på söndag morgon - guld värt! Klockan 07.30 vaknade jag och var hur pigg som helst så då klev jag upp, käkade frulle och började städa lite. :P 

Z har även kommit på hur gåstolen funkar så nu undersöks allt han når med sina små Gadgetarms... Haha! Sötunge! :P

Inga kommentarer: