tisdag 25 oktober 2011

Sömn

Sova bör man. Gärna en massa timmar varje natt, det är det optimala. Min sömn är inte optimal på nåt sätt.
Jag somnar där vid 24 och vaknar mitt i natten/tiiiidig morgon när Z vill ha lite välling. Sen tar det en stund att somna om, kanske en halvtimme. Sova sen i ett par timmar tills Z tycker att han sovit klart. Och det förstår jag att han tycker för han har ju sovit en himla massa timmar. Det har inte jag. Jag snittar kanske 5 timmar/natt typ. Det är åt fanders för lite för mig.  I dagsläget så sover jag alltid en liten stund på dagen, men det hjälper ingenting. Så nu har jag gett mig fasen på att jag ska ta igen lite timmar som jag behöver för att överhuvudtaget ta mig genom dagen.
Ingen dator i sovrummet hädanefter. Den är satans bländverk alltså! Den stressar mig mer än vad jag egentligen vill erkänna.... :S  Ingen cola light, det säger ju sig självt. Sen så måste jag sluta ligga och grubbla en massa när jag ska sova - det är jag expert på. Det är inte bra alls. Sista tiden har det varit lite extra grubblerier också, men det känns som att de börjar lätta lite. Det är skönt. :)

Nu: Kvällsfika och sen sängen. :)

1 kommentar:

Jennie och Norah sa...

Det är egentligen bara att blanda lite hejvilt! =) För 4 port. tog jag 5 stora potatisar, 4 laxfileer, 3 morötter och en zuccini. Stekte först potatisen, morötterna och zuccinin tills den blev lagomt mjuk och guldbrun, sen in i ugnen i 175 grader i 25 minuter. Stekte laxen en snabbis ( inte alls länge eftersom den blir så torr annars) och blandade ihop det med resten när det var klart i ugnen. Man kan ha precis vadsomhelst i, bara fantasin som sätter gränser =)

Gräslökssåsen är gjord på creme fraiche, dijonsenap, gräslök, salt och peppar. Allt efter smak och tycke =)

Det där med sömn är SÅ viktigt! Jag är en sån person som kräver mycket, helst 8 timmar. 5 timmar är inte relevant och jag hoppas verkligen att du får sova mycket och länge snart. Men precis som du skriver så får man ibland skylla sig själv. Dator och mobil i sovrummet har jag med. Cola och kaffe kan jag dricka på kvällen. Inget underlättar precis =) Och dessa funderingar! Om man bara kunde stänga av hjärnan!

Oj vilken novell!