onsdag 25 mars 2009

Hundkurs

Kursen igår var otroligt rolig - gav jättemycket!
Skillnaden på Rejsa förra gången och igår var stooor. Igår gick det jättebra att fokusera och kontakten var massor bättre. Det är så kul att se att hon KAN släppa det som händer runt omkring, om så bara för en liten stund. Nog vill hon fortfarande leka med alla, men det går lättare att få hennes fokus riktad mot mig. :) Ingenting är perfekt ännu, men det går helt klart åt rätt håll!
Läste våran instruktör Camillas blogg om att hon känner sig stressad över att inte hinna lägga så mkt tid på varje ekipage. Jag tycker personligen inte att hon behöver känna så - jag tycker att hon gör det grymt bra, jag är då helnöjd! :)

1 kommentar:

Jessica sa...

kul det går bra med voppen :) själv har jag alltid haft galna hundar på kurs.. förr i tiden när man va liten å var där med goldenhannen.. haha det var tider det.