måndag 18 maj 2009

AJJJ!

Tidigare idag när jag och gubben pratade om när man bränner gräs så berättade jag om en gång när jag varit med när de gjort det hos farmor och farfar. Då fick jag en blåsa på ögonvitan(!!) och pappa ringde akuten och kollade om man kunde göra nåt själv eller om vi skulle komma in. Bara skölja och avvakta, fick vi till svar. Och bara för att jag berättade det här för gubben så får jag såklart en sån blåsa igen! Det är inte värst skönt. Svårast av allt är att inte vara där och torka runt om, det är nog svullet som det är.... :/



Blåsan syns inte på kortet, men sitter vid den yttre ögonvrån (heter det så?) på ögonvitan...

2 kommentarer:

Greta sa...

Tja bruden
Sitter blåsan på självaste ögongloben eller i ögonlocket runt ögat, i huden på insida ögonlock. är det i huden kallas dessa plåsor för vagel. Det är som en hård finne fast i ögat.
Själv har jag petat sönder några med en riktigt vass nål, det gör jävulsk ont men de försvinner fortare då om skiten kommer ut. Kan ju alltid höra om läkare kan göra sånt.
Ha en bra dag.

Sandra och Lovis sa...

Ahaaa... så det FINNS alltså en logisk förklaring till varför man gör så!
Ja, det kan nog stämma, det borde ju sorma mindre då, Men det blir ändå "fel" i min värld! =)