söndag 10 maj 2009

Namn på blommor?


Har varit ute och botaniserat lite i blombänken på baksidan och skulle vilja veta vad blommorna heter så jag kan Googla och se hur de ser ut när de är blommar! :) Grannen, som bott här före oss, gick precis förbi här bak när jag stod och fotade blommorna så då fick jag ett litet hum om färg och storlek - en bra början iaf! :D

nr.1

nr.2

nr.3


nr.4



Sen ska vi även fixa till på våran uteplats i sommar. Det blir en trall över hela ytan, så jag kommer tyvärr att trolla bort blombänken. Ett staket ska inhandlas och sättas upp. Jag tänker såklart spara blommorna och antingen sätta dem i krukor eller så var mamma "The Flowerwoman" sugen på att plantera dem i sin trädgård. Våra utemöbler får stå kvar hos mamma tills vi är klara med trallen... Ska även en sväng till Ikea och inhandla lite grejjer. :) (Och JA, den vita bänken och kompostgallret ska bort! :))



Inga kommentarer: