fredag 5 mars 2010

Kanske dags att blogga lite....

Jahapp, då var det gjort! Nu är jag opererad och det känns helt klart som rätt beslut, trots att jag är ganska trött och mör i kroppen! :D  Nu är det bara resten kvar... :P

Allt har gått jättebra, har knappt blött ngt ur såren på magen ens en gång. Jag opererades onsdag vid 13.00 och fick åka hem igår, torsdag, vid 20-tiden ungefär. Sååå skönt att komma hem! Allt känns så mkt värre när man är på sjukhus, tror att man kommer igång med cirkulationen i kroppen bättre när man är hemma. Man rör sig mer naturligt när man ska hämta något, svara i telefonen, gå på toa, fixa mat, hämta posten etc.

Idag har jag fått i mig precis allt jag ska i matväg, har gått över förväntan. Tar förvisso lite tid att äta - säkert 40 minuter per måltid, men hellre det än att jag kastar i mig maten känns det som. :)   Vattnet måste jag däremot jobba lite mer på om jag ska få i mig min liter.... :P  Jaja, bara första dagen idag, krävs ju lite planering här framöver så jag är hoppfull om hur det kommer att gå framöver!

Nästa vecka ska jag till vårdcentralen för att plocka bort argafflerna (eller nu vad tusan de hette - typ "klammer"), det blir skönt eftersom det redan kliar lite. Gissar att det läker som det ska då - jag har ju rätt bra läkkött så det ska nog gå himla bra! :P


Fick utskrivet lite piller: *puh*

14 dagar - Omeprazol (typ magsårsmedicin)
10 dagar - Innohep sprutor (de har jag övertalat Malin att ta på mig eftersom jag inte fixar sånt där..Huuua!)
Vid behov - Panodil (smärtstillande)
Vid behov - Voltaren (smärtstillande)
Resten av livet - Kalciops - D forte (kalcium)

Sen ska jag käka vitamineral kvinna resten av livet också. :)

Har säkert glömt massor, men det är bara att fråga om det är nåt ni funderar över! Kommer längre fram att lägga ut före/på väg/efter-bilder, men det blir nog närmare sommaren misstänker jag.... Men uppdatering om vikt och mått kommer varje månad eftersom jag kommer att gå och mäta min kroppssammansättning 1 gång/månad. Det ska bli riktigt kul att följa centimetrarna framför allt! (Mätte "in" mig några dagar innan op.).

3 kommentarer:

Jojjo sa...

yejj yejj yejj =) vad härligt att du mår såpass bra... och det heter agraffer =) såna fick jag då jag akutsnittades =) Hoppas du får en härlig helg! Ska bli kul att läsa hur denna resan går för dig!

Emma sa...

Sv: Tack! :) Okej, har ni också Basel från EM? ;)

MalinKa sa...

heja på dig!!!! =)
skönt att allt gått bra.