söndag 7 mars 2010

Pms och Loppan

Idag är min mensvärk värre än värken efter operationen. Oh joy.

Kan i alla fall gå mer upprätt nu, känns riktigt bra! :D

Jäcka skickade en rolig historia till mig idag.... Vad får man om man korsar PMS med GPS? Du får en förbannad kärring som hittar dig överallt!   Mohahahaa!

Ibland funderar jag över hur smart Loppan egentligen är, på ett positivt sätt. Det känns som att hon förstår när man pratar "människospråk" med henne. Inntelligensmässigt så vet jag ju att det är tonfall och enskilda ord hon förstår, men ändå... Svårt att förklara. Och visst är hon lite galen emellanåt, och med galen menar jag då tokglad - på gott och ont. De enda issues vi har med henne är att hon blir överexhalterad när det kommer folk och när man möter andra hundar, samtidigt som det har blivit en del av hennes personlighet. Men helt klart är ändå att med nästa hund kommer besökande att få strikta order om att ignorera valpen när de kommer in. De får hälsa sen helt enkelt. Jag/vi har ju haft andra hundar innan Rejsa-Bus, men ingen valp, så vi har lärt oss otroligt mycket av våran mystjej! Hur skulle vi klara oss utan henne? Hon skänker oss glädje varenda dag!

1 kommentar:

Mamman sa...

Men....inte har ni väl tänkt skaffa en till hund????