tisdag 16 november 2010

Besök hos BM

  • SF-måttet har ökat till 30 cm (27 cm förra besöket) så junior växer så det knakar!
  • Hjärtat slog med ca 140 slag/minut
  • Mitt BT låg på 109/79 så det var helt okej
Sen var det inte så mycket mer vi gjorde den här gången faktiskt. :)   Har även fått tid på spec-mödra för att prata om vanlig förlossning/kejsarsnitt och dit ska vi imorrn kl 13. Uppdatering kommer efter det besöket.

Annars så är jag fortfarande trött och får lätt sammandragningar när jag stressar eller går snabbt, det är lite frustrerande, men det är väl ett tecken på att jag ska ta det lugnt gissar jag. Så det är bara att lyssna på kroppen! :)

4 kommentarer:

Mallan sa...

Skönt att alla värden var bra (= Men undrar bara varför ni ska på info om förlossning/kejsarsnitt? Inte fick vi gå på nåt sånt, men är det kanske för att ni bytt vc?

Sofie sa...

Dags för ny magbild, vetja! Härligt att allt är så bra. Har eventuellt kejsarsnitt något att göra med gastric bypass-operationen?

Är sammandragningarna du får när du stressar onda eller är det bara som att magen (och halva kroppen) styvnar till?

Jag hade o-onda sammandragningar under sista delen av båda mina graviditeter, men de gjorde varken till eller från för t.ex. uppmjukning av livmodertappen och annat tjohejsan som du förstås inte vill att ska börja hända än. Tycker ändå du ska ta det lugnt, men är de int onda så bör det inte vara nån fara...

Erika sa...

Sofie: De gör inte ont, men är lite obehagliga tycker jag - så länge jag bara stannar till och andas lite så går de över. :) Och orsaken till att vi ska till spec-mödra är för att jag vill ha snitt och då måste man gå och prata med en barnmorska där. :) Ska skriva mer om varför imorrn, när jag bloggar om mötet - blir så långt att skriva om här. :) KRAM!

Hanna sa...

Sv: Ja, den lilla rackaren tyckte väl att han/hon var lustig, och såhär i efterhand var det väldigt skönt att vi åkte in. Tror inte att någon av oss sovit särskilt gott den natten om vi istället bestämt oss för att vänta tills vårat ordinare besök som var idag istället.

Spännande med besöket idag, väntar med spänning på uppdatering :) Jag började få sammandragningar när vi var i turkiet (då var jag i v.24), inte måttligt obehagligt när man inte hade en aning om vad som pågick egentligen! Så länge de inte gör ont ska det dock inte vara någon fara enligt min BM och alla "förståsigpåare" som finns runtomkring :)