torsdag 11 november 2010

En vit jul

För mig är en vit jul inte så förknippat med snö som man kan tro. Nä, nu menar jag en alkoholfri jul... För mig är det en självklarhet att man inte dricker alkohol under julen när man firar med familj och släkt - det hör liksom inte ihop i min värld. För mig är julen en högtid när man samlas tillsammans med sina nära och kära och äter gott, umgås och har trevligt. Och julen är framför allt barnens högtid.
Festa med alkohol kan man göra under resten av året kan jag tycka.

Hur resonerar ni?

(Bild lånad från internet)

7 kommentarer:

Emma sa...

Word!

Jennie och Norah sa...

Word här med!
Jag kan dricka en julöl till maten eller ta en liten starkglögg men inget mer.Är ju bara för att det är så himla gott och inte i nåt annat syfte! =) Fokus ligger såklart på Norah! =)

Malin sa...

Jag håller med dig till 100%. Den här julen blir det ju definitivt inget dricka med en liten som växer i magen, men även annars är jag helt på din linje. Fint uttryckte du det också. Kram!

Mallan sa...

Det är väl enda dagen på året man inte dricker, haha!

Malla sa...

Ett glas vin tar jag nog, det är ju trots allt fredag ;)
Men nej, att dricka som om det vore fest - det är inte jul för mig. Som ngn annan skrev, om ngn tar en julöl eller dricker lite glögg eller ett glas vin, det har jag inget emot, bara det stannar där:)

Victoria sa...

Abslout nyktert!
Jag har inte ens tänkt tanken att alkohol skulle få utrymme i våra jular...

Anonym sa...

Jag håller med dig, men en julöl (lätt) till maten är okej. Jag tycker absolut inte man ska "supa till" inför barn. Jag tycker det är vuxnas ansvar att inte bli obehagliga inför barn, för det är så barn uppfattar fulla människor. Dessutom är det oacceptabelt om ingen har förmågan att köra bil till sjukhus om något skulle hända. Du är mkt klok i din åsikt!