måndag 15 november 2010

Helgen i storstan

Vi har haft en fantastiskt härlig och rolig helg i storstan - jag är sååå nöjd. Och trött. :P   Jag är ju inte van att gå omkring heeeela dagar och brukar ju ta någon powernap lite nu och då, men icket i helgen så jag är lite trött nu. :) 
Vi har shoppat, ätit gott och varit på show! Något som jag saknar här uppe och tycker vore en hur bra grej som helst är ju Food Court. Food Court kan beskrivas (för er som inte vet alltså) som ett "torg" inomhus där kanterna består av olika små restauranger. Där finns alla möjliga olika restauranger att välja på - allt från indiskt till husmanskost - alla har "sin" nisch. Och det bästa av allt är att i mitten av detta "torg" finns det en massa bord och stolar så att om man är ett gäng som är ute och äter så kan alla välja den typ av mat de är sugna på just då, men ändå sitta tillsammans och äta. Klockrent! :D  Den food court vi åt på låg i Kista Galleria som hade sjukt många butiker (drygt 100) och grymt bra öppettider - 10.00-21.00 måndag till söndag. Hur bra som helst! Hittade även en absolut favorit bland butikerna - New Yorker - sjuuukt mycket snygga kläder till lika bra pris! Hade jag inte haft kulan på magen så hade jag gone wild med shoppingen där inne. :P  Det slutade med att jag köpte en t-shirt och en väska...
Lördagen spenderade vi inne i själva Stockholm, käkade lunch på Pizza Hut och shoppade vidare. :)  Mötte även upp min kusin C som guidade mig lite bland butikerna, och tur var väl det annars hade jag nog varit kvar där nere än... ;)  Vi åkte tillbaka till hotellet i Kista och piffade upp oss lite och åkte tillbaka till storstan för en showkväll! Vi hade bokat bord på Golden Hits och valt en 70-talsshow... Det var första gången jag varit på någon form av show och jag ler fortfarande när jag tänker tillbaka på den - showen var helt jäkla fantastisk! :D   Det är nästan svårt att beskriva med ord hur bra den var, man måste nästan ha varit där för att förstå. Vi skrattade, sjöng och förundrades över hur duktiga och proffsigt allt var upplagt! God mat, grym musik och ett toppensällskap - det blir inte så mycket bättre än så. :D 
Igår när jag kom hem var jag så trött att jag gick och la mig vid 20.30 och sov till halv nio imorse, det behövdes nog... Men jag är fortfarande trött som en gnu, men ändå med ett leende på läpparna.

TACK för i helgen tjejjer - helt galet rolig helg!

Lite bilder från helgen (hade bara med mobilen, så det är skitkvalla på bilderna - men bättre det än ingenting!)

T-shirten från New Yorker

Här sjungs det om gamla barnprogram

Bussen

De körde en punkvariant (och även andra varianter) av ABBAs "Waterloo"

Elvis is in the building - vilken röst!

Tjej-Elvisarna! :P  (var även två till Elvisar, varav en var indier - sjukt rolig!)

2 kommentarer:

Emma sa...

Hm, måste varit en såndär "food court" vi åt på när vi var i sthlm :) himla smart grej!

Malla sa...

Food court i Kista är toppen - likaså New Yorker som jag upptäckte sist, jag kunde fan itne sluta handla :P Det var ju typ hm -priser! Det lär jag besöka varje gång jag är dit!