söndag 7 november 2010

Namn - fasen så svårt!

Vi har ännu inte hittat något namn till junior som känns "rätt" och jag skulle gärna i alla fall ha några alternativ som känns okej som man kan välja på den dagen han kommer ut. För som jag förstått det så känner man ganska snabbt vad han är för en filur och vilket namn som passar just honom. :)
Gubbens filosofi är lite mer laidback så han tycker inte att det är något att stressa upp sig för nu, utan att "det ser vi ju när han kommer ut". Jag förstår hur han menar, men ändå - liiite förslag kan ju vara skönt så slipper man känna att man börjar från början så att säga...

Jag har en liten lista, men tips emottages tacksamt! :D  Gärna lite "tuffare" namn, inga jättelånga eller superklassiska som Johan, Andreas eller nåt sådant eller nån Månstråle... Typ. :P

5 kommentarer:

Jennie och Norah sa...

Oh så svårt det är med namn..Men vi skrev iaf en namnlista med ett namn som lite av en favorit,Norah såklart =) Det är klyschigt men man märker ganska direkt vad barnet ska heta när man väl träffar h*n =)

Sandra och Lovis sa...

Ja, vi är ju i samma sits, även om det dröjer länge innan vi behöver välja ett namn, men man vill ju börja tänka och fantisera redan nu =)
När vi väntade Lovis hade vi en jäkla massa namnförslag, men precis som din karl säger, så såg vi det när hon kom ut, hon var en Lovis, och Lovis var inte ens med på namnförslagslistan! =)

Emma sa...

Vi (och våra gubbar) tänker läskigt lika angående namn! :P Jag har alltid sagt att jag inte vill att vår lilltjej ska bli namnlös några dagar men nu verkar det som det. Jag har också en lista men inget namn känns säkert. Fredde har väl visserligen sagt att han tycker vi ska ha en Mollie men jag vet inte om han är säker eller bara säger det för att slippa tjat. ;)

Vilket dilemma det här med namn, det måste ju vara något som passar hela barnets liv och det ska man som förälder bestämma NU?! Men som min svärmor säger "än har inget barn blivit namnlös" (om än det är irriterande när folk säger att man inte behöver ha bråttom... ;))

Sara sa...

Hej! Grattis till graviditeten. Jag har lite namntips på lite mer ovanliga namn. Frej, Emrik,Elmer,Melker, Pelle, Axel, Hjalmar, Kent, Vidar, Edwin, Sixten! Ja de är väl kanske inte jätteovanliga namn men inte så vanliga som tex Andreas & Johan :)

/Sara

Anonym sa...

Åke, Axel,Viking,Vidar,Elvis,
Emrik,Alfred Kram H