måndag 8 november 2010

Lite funderingar....

Alltså, det sägs ju att hundar inte kan se på tv eller i alla fall urskilja vad som visas. Vi satte igång filmen "Troja" nu på fm och i början är det en hund som söker reda på sin döda husse. När detta visades så var Rejsa jätteuppmärksam och stirrade på tv´n med öronen framåt och när hunden försvann från rutan började hon titta på husse som åt frulle. Vi tänkte att vi testar och ser om det verkligen är hunden hon tittar på, så vi spolade tillbaka så att scenerna med hunden kom upp igen - och hon började stirra på tvn igen. Och som förra gången, när hunden försvann från rutan så tappade hon intresset helt. Kan det vara så att de faktiskt kan urskilja vad som visas på tvn? Vad tror ni?

Sen funderar jag också på det här med att hundar drömmer och vad de drömmer om. Loppan kan ju ligga och gnälla lite när hon sover, sprattla lite med tassarna och ibland även väcka sig själv med att hon skäller. Inatt vaknade jag till att hon ylade som en varg! Jag har aldrig hört henne yla - ever! Kan säga att jag är lagomt nyfiken på vad hon kan ha drömt som framkallade en ylning.... :)

Rejsa lillskit - börjar vara ett tag sen.... :)

2 kommentarer:

Jennie och Norah sa...

Vi resonerar också så!Att ska man ha heltäckningsmatta någonstans u huset så är sovrummet det bästa.Det enda som kan bli är väl lite tåludd skulle jag tro =)

Kollade in utbudet nu på nätet och herre vilka coola heltäckningsmattor det finns nuförtiden!Men det blir nog enfärgat iaf..Åhh nu har jag så många olika ideér att jag blir bara snurrig =)

Mamman sa...

Ylandet kanske beror på att hon längtar efter sin Lillebror:))