måndag 1 november 2010

Hälsan först, sen resten...

Jag har, som många vet, varit riktigt hängig de senaste veckorna vilket har varit grymt jobbigt. Så, i samråd med min examinator i kursen samt kvinnan som är ansvarig för utbildningen jag går, har jag bestämt mig för att hoppa över praktiken nu och istället göra den nästa höst innan jag kommer tillbaka efter föräldraledigheten. Det känns som ett bra beslut för, som de sa på skolan - det är bättre att du tar hand om dig själv och den lille i magen nu, resten går att lösa. Nu ska jag göra det lilla som är kvar att göra i kursen som inte har med praktiken att göra och även åka på campusträffar. Fastän jag inte själv gör praktiken nu så kan jag alltid lära mig nåt av de andra! :)  Sen är det alltid kul att träffa klasskompisarna. :P

Så är det.

Idag bjuder dagen inte på så mycket spännande... Det enda jag har på agendan är ett besök till Bersika och kika på mamma och A´s nya boende, det blir najs!

Igår när jag sprang in på Ica typ tio minuter innan stängning så kände jag mig lite stressad och hade därför ett betydligt högre tempo än vad jag brukar när jag ilade genom butiken. Där, mitt i stressandet insåg jag att jag har blivit lite bredbent! hahahhaa! Måste ha sett jätteroligt ut! Skrattade lite åt mig själv när jag kom ut i bilen igen.... :P  Jag ska erkänna att jag även har ställt en pall i hallen så att jag kan sitta ner och ta på skorna. Jupp, magen börjar faktiskt ta emot en del nu och allt eftersom lillen blir större så trycker han på åt alla möjliga håll. Min blåsa är ständigt utsatt, och även mina stackars tarmar och lilla magsäck... Det är riktigt okul när jag sitter och äter och han samtidigt kickar på magsäcken - då är det bara att luta sig tillbaka lite och andas. Huua.

Nä, nu är det dags för frulle! Tjing!

5 kommentarer:

Erika sa...

Klokt gjort! :) Det är så härligt att se magen växa, är så glad för eran skull! :)

Jennie och Norah sa...

Man kunde ju ha hoppas att så var fallet,men icket det.Det är en helt vrickad människa (det vet jag) som sliter ut sin unge bland fulla människor mitt i natten och det har inte bara hänt en gång.Jag menar,om karln (som jobbar som vakt) inte tar sig hem så kan hon ju inte vareviga helg hämta honom,sitta på Sunes,hänga bland fulla människor med en bebis.Nej usch,inget försvar för detta :/

Mallan sa...

Kan förstå att du känner dig trött och hängig, men är det inte bättre att göra bort praktiken medans du är "ledig" tänker jag.. Ja, förutom nu resten av skolan förstås.. :P Sen går tiden så satans fort, och jag kan lova man vill vara hemma så länge som möjligt med barnet innan man påbörjar jobb/skola. Känns nog hemskt att skola in på dagis vid 1-års ålder )= Hade du tänkt skola in lillen innan du börjar praktiken eller har jag fått allt om bakfoten? :P

Som ovan sa...

Ahhh... I see..(= Trodde bara att man inte fick ta studielån innan skolan börjat om, men då hänger jag med! Säkert kul med pappaledigt för David oxå. Tycker det för övrigt låter skumt att ni inte får ha ngn rast på praktiken, man kan ju nästan jämföra det som ett vanligt jobb där alla är berättigade till det.. är ju så mkt snack om arbetstidslagen kan man tycka annars så..


Kram!

Emma sa...

Skönt att de var så tillmötesgående på skolan! :) Hade nästan varit skönt att inte behöva göra praktiken nu, men samtidigt är jag nog ännu mindre peppad på det nästa höst. :/ jag är mest orolig för alla lyft... försöker att inte göra så många men när äldsta barnen är 2 år blir det en del ändå :S nåja, folk har ju värre jobb! ;)

vi har ju egentligen det rätt jobbigt på praktiken, ingen rast på hela dagen, ingen möjlighet till vila (guld värt när man är preggo!) och den press som vi ändå har på oss i och med att man ska bli bedömd hela tiden! nä, kortfattat, helt rätt gjort!

Ta hand om er!