fredag 4 december 2009

Hjärnan fungerar rätt skumt ibland

Idag har det varit extremt mycket tårar - hela dagen. Det började när vi såg att inte Räkans hjärta slog längre, då grät vi av besvikelse och att vi faktiskt hade börjat hoppas mer än nån gång tidigare. Detta övergick efter ett par timmar till att vara förbannad på landstinget som utsätter oss för det här eftersom de satt ett pris på våra chanser till barn och konstaterat att vi kostar för mycket. Sen har jag gråtit så fort jag har pratat om det högt med andra, men mest för att jag hör hur ledsna de blir av att veta att det gått åt skogen. Jag har gråtit när jag pratade med pappa för att jag hör hur orolig han är för oss och hur vi mår, grät även när mamma kom förbi och var så ledsen så att hon också grät. Sen gråter jag när jag tänker på hur jag ska förklara på ett bra sätt för de barn som vet om att det varit en bäbis i magen - hur förklarar man för dem utan att de ska bli förvirrade? Och nu gråter jag för att jag är helt knäckt i huvudet.

Jag förstår att folk kanske tycker att jag är lite väl snabb på att bearbeta saker och att jag ska låta mig själv vara superledsen och sörja. Men det är inget jag mår bra av i längden, jag har testat alla möjliga varianter och det bästa för mig är att ha några ledsna dagar och sen blickar jag framåt rätt omgående. Man kan ändå inte göra nåt åt det som varit.
Jag har redan nu börjat fokusera på allt som faktiskt är bra här i livet, och även hur det kommer att se ut utan bäbis i sommar. Saker som full fokus på Rejsa, skolan, vikten.... :)

Såna här gånger är jag, trots att det är jobbigt, sjukt glad att jag är jag. Annars vette fasen hur jag skulle överleva.

6 kommentarer:

Therese sa...

Tack snälla du för din kommentar! Gissa om jag lipa!

Måste säga att du är en grym människa, helt otrolig! Och som du säger, nu kan det bara bli bättre och ni har ju faktiskt mycket att se fram emot!

Jessica sa...

Å jag bölar vidare som den tönt jag är... Men vet du vännen, det blir er tur. En dag blir det det. Och jag älskar dig så mycket. Det är så många som gör det. Do not forget.

mallan sa...

Livet är bara så jävla orättvist ibland, och jag tycker det var eran tur den här gången.. Men nu är det bara att tänka framåt som du sa, och satsa på loppan skolan och ev op.. (= Ingenting ont som inte för nått gott med sig säger dom väl. Du vet att vi finns här för dig om du vill prata eller bara vara. Kram från oss!

Destiny sa...

Å, lilla vän...
Det gör mig ont att det inte fick fortsätta gå bra för er.

Det finns igen mall att följa när det handlar om sorg och besvikelse. Du vet bäst själv hur du ska hantera det och du bestämmer själv hur du gör.

Stor varm kram till er båda två!

Anneli sa...

Tusen kramar till er

MalinKa sa...

Ovanstående kommentarer säger redan allt jag kan säga. Vi skickar kramar från Kedjegatan!