onsdag 2 december 2009

Mycket nu

Som sagt, det är mycket nu...

Vi har varit på inskrivning på MVC idag, mycket info men det mesta visste vi redan. Hade ställt in mig på en lite speciell barnmorska, men hon var helt okej - jag fick henne till och med att skratta lite. :)  Hon känns trygg, kunnig och en smula förvirrad. Det tar jag gärna då jag är lika förvirrad. haha!
Tog en massa prover som visade fin-fina värden!

HB (blodvärde)  134
BT (blodtryck) 112/78
Socker 5,4

Barnmorskan tyckte att jag borde vara blodgivare, men njaa, skulle inte tro att jag pallar sånt. Hujja. :S *ryser vid blotta tanken*
Imorrn ska vi in och träffa läkaren för att prata om min ämnesomsättning och hur vi ska ta oss an den under graviditeten. Känns bra att vara så pass uppkollad. :)
Sen blev det så att jag tog vaccinet iaf, pratade lite med bm om det och hon gav dem så då tänkte jag att jag skulle passa på att göra bort det. Känns lite sisådär, men efter att ha läst en bra artikel i en gravidtidning så är jag lite lugnare iaf. Men nu är det då gjort, och vi gravida ska ändå bara ta en dos så nu får det fasen lov att gå bra!

Så här ser det ut framöver:

3/12  Läkarbesök
4/12  UL (vårat 5:e)
11/12  Glukosbelastning
22/12 Fostervattensprov

Så vi har det vi gör i december. PLUS att vi i skolan har en monsterkurs plus en monsteromtenta. Tjohoo. Blir en tung månad, men det får lov att gå! Jäkla säkert.

3 kommentarer:

MalinKa sa...

Går du på vanliga MVC eller specmödra??

Carmen sa...

kul på att all går bra för er och lilla ärtan.. skickar massor med goda vibes så att det forsätter att gå framåt! kram!

Erika sa...

Malin: Jag går hos båda. :) Inskriven på MVC i stan och går med jämna mellanrum på specmödra för att kolla så att allt är okej... :)