onsdag 28 juli 2010

Då vet jag...

...vad som mest troligt är orsaken till att jag är yr och lite vimsig - jag har lågt blodtryck. Jag har läst mig till att ett normalt blodtryck ligger på 120/80 och vanligtvis ligger jag på kring 120/70. Nu ligger jag på 110/60 så barnmorskan trodde att det var det som ställde till det för mig, men att det inte var någon fara på taket, bara jag såg till att inte stå stilla så långa stunder så jag håller igång cirkulationen. Mitt blodvärde brukar ligga högt, dryga 140, nu låg det på 135 så det var också bra - men det har ju dock sjunkit lite så man kanske ska ha ett litet vakande öga på det så det inte sjunker ännu mer....
Jo, och så behövde jag dricka mer än vad jag gör. Ingen surprise där inte. :P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade också väldigt lågt blodtryck när jag väntade båda våra barn... Lyckades tom svimma i kön på mataffären när jag väntade första! Mitt tips när du måste stå länge är att röra på fötterna, du kommer nog se lite kissnödig ut men det hjälper jag lovar!!

Ulrika sa...

Sådär hade jag nu denna gravciditet i början....Jätteläskigt stundtals, du kan ju tänka dig i butiken när man var tvungen att stå vid charter osv. Hips vips försvann det. Jag hade inte ens lågt blodtryck utan det kallades bara för "blodtrycksfall" som kom då och då.

Erika sa...

Ja, barnmorskan sa att det var jättevanligt och att det inte var något farligt - bara lite obehagligt emellanåt. :P Jag hoppas på att det släpper sen, har aldrig upplevt det förut så det är ganska frustrerande....

Ulrika: För mig är det värst när jag står i kassan, kan bara föreställa mig chartrarna - man står där man står liksom. :S