onsdag 21 juli 2010

En underbar dag!

Idag är en underbar dag! Jag har bara gått omkring och myst efter att vi varit på UL.... På väg från bilen till sjukhuset var jag suuupernervös, men gubben sa då att han hade en bra känsla och att han trodde att det skulle gå jättebra idag så då kände jag mig lite lugnare. Faktiskt första gången han är så pass positiv inför en undersökning.... Väl där så får jag göra ett vanligt UL istället för det där okuliga VUL:et, bara där känns det riktigt bra. Sen säger läkaren Bea att "jorå, där är det någon som i allra högsta grad lever!", och det enda jag kollar efter är hjärtat - som jag inte ser! *paniiik*  Sen börjar den röra på sig massor! Den sträcker ut sig raklång och vrider och vänder på sig, så pass att det är svårt att överhuvudtaget är svårt att fånga den på bild. :D Det var när den sträckte på sig och vi såg att det faktiskt var en liten komplett människa där inne som tårarna kom, och kom, och kom.... Trodde aldrig att jag skulle sluta - grät och skrattade om vartannat. :)   Sa till läkaren att det var roligt att komma dit och gråta glädjetårar för omväxlings skull. När hon mätte Ärtan så var den 6,5 cm tror jag, nåt sånt iaf, och jag skulle då vara i v12+3 så att det stämmer i princip på dagen med vad jag skulle vara just nu. Bara det känns helt underbart, att den har vuxit som den ska. :) 
Nu är då även ett fostervattensprov inbokat den 10 augusti, alltså om  ganska precis tre veckor. Det provet blir det Åke Berggren som gör och det känns väldigt tryggt och bra. :) 

5 kommentarer:

Carina O sa...

Jag blir alldeles tårögd Erika!!!

Emma sa...

Så mysigt. :-) Grattis igen och hoppas allt fortsätter att gå bra! :)

Sofie sa...

Åh, vad glad jag blir!!!!!!!!

Emmeli och Mio sa...

Är in här någon gång då och då, och idag fick jag ju en väldigt trevlig läsning :)
STORT grattis!!!

Trots att jag inte känner dig så blir jag såå glad för eran skull.
Lycka till under den fantastiska resan ni har framför er!

Kram /Emmeli Wikman

Erika sa...

Emmeli: Kul att du kikar in här emellanåt! :) Tack för de snälla orden - de värmer verkligen! :D
Kram!