torsdag 2 september 2010

Dagens äventyr!

Idag har det bara varit en massa kul! :D

Vi började med att skriva in oss hos barnmorskan Ann-Charlotte på Cederkliniken - en helt underbar kvinna som känns otroligt trygg och mysig. Hon gav oss såklart en massa info och vi surrade på ett bra tag.Mitt järnvärde gått ner så nu är det dags för de fruktade järntabletterna. Huuua! Surt, men vad göra? Sen så hade jag lite lågt sockervärde, men det var ingen fara utan hon tyckte mest att jag borde småäta lite mer bara för att jag ska må lite bättre. Sen tyckte hon att vi skulle försöka lyssa till lillens hjärtljud, sagt och gjort - hon hann knappt sätta den där apparaten mot magen så hörde vi hjärtat slå! :D  Vilket vackert ljud! Såklart kom det en liten tår i lillögat, det var så häftigt att höra... 

Efter lunch så var det dags att åka till specmödra och göra rutinultraljudet. Vi åkte dit och fick träffa barnmorskan Elisabeth som vi träffat tidigare när det inte gått allt för bra för oss, så det var kul att träffas under roligare omständigheter. :)  Hon tittade igenom hela lillen och allt såg himla perfekt ut! Han blev tvärsöver när det var dags för att ta lite kort, ville inte vara med och vände sig bort och sprattlade som en galning! Haha! Envispropp! Till slut fick vi i alla fall några bilder med oss hem varav en på ansiktet blev riktigt fin. :D  Jag blev även tillbakaflyttad några dagar, så istället för att vara beräknad till 29/1 så blev det den 25/1. Nu är jag alltså i v20 (19+1) enligt ultraljudet. :)

Profilbild på lillen!

5 kommentarer:

Therese Samuelsson sa...

Helt grym bild! Man ser perfekt ju!

Mamman sa...

Ja det är helt fantastiskt!!!!
Vem är han lik tro...:))))))

Anonym sa...

Hejsan och grattis till underverket...Jag har aldrig lämnat ngn kommentar hos dig men nu kände jag att jag blev lite nostalgisk:) Ann-charlotte var nämligen med och förlöste min första dotter, det var en lite kaotisk förlossning som nog hade satt djupare spår i mig om det inte var för underbara Ann-charlotte
Lycka till i fortsättningen

Erika sa...

Anonym: Ja, hon berättade att hon arbetat med förlossningar i sjutton år och verkligen brann för att man skulle få en positiv upplevelse av den... Helt underbar kvinna helt enkelt! :D

Eva R sa...

Vilken fin bild på grabben :-)
Ett tips; spela in hjärtljuden med mobilen nästa gång du/ni är hos BM. Det gjorde jag, är väldigt glad att ha det kvar nu som en rolig grej :-)