söndag 19 september 2010

Jå.

Idag har jag gjort min medborgerliga plikt och röstat. Jag är nöjd över mina val, känner att de passar mig och min familj alldeles utmärkt. Visst, alla partier har bra och dåliga sidor - men man får välja de partier med dåliga sidor som man faktiskt kan leva med. Så är det.
Däremot har jag otroligt svårt att förstå den hårda tonen mot de som inte har satt sin röst på sossarna. Det finns faktiskt andra partier än Socialdemokraterna och Moderaterna att välja mellan. Jag lovar. Och några av dem har mycket bra att komma med... Men, nu är valet gjort och jag tänker lämna de politiska diskussionerna for now. :)

Imorrn ska vi på besök hos barnmorskan, har ingen aning om vad som händer hos henne då - nån som har koll? :P  Jag är nu i v22, börjar man redan mäta magen kanske? Sen ska de väl kolla lite värden gissar jag... Nåt mer? Och ja, hon gick igenom allt vi skulle göra på de olika träffarna när vi var där förra gången men jag var lite snurrig efter att ha gett ifrån mig en massa blod så det fastnade inte riktigt så där jättebra. :P

Och när vi ändå är inne på magen så måste jag ju berätta nåt lite coolt som hände igår kväll! Jag såg för första gången en spark på utsidan av magen - det var hur häftigt som helst! Dock fick jag lite "alienkänsla", men den gick över och jag låg bara och mös.... Trist bara att inte gubben var hemma och fick se och känna, för lillen var helt crazy igår! :D

I lördags var vi på lillfisens dop - han var hur snäll som helst i kyrkan och vi hade det himla bra under dopfikat också. :)  Eftersom Blogspot muckar med mig så kan jag inte lägga in några bilder från den här minnesvärda dagen! Skitblogg. :/

1 kommentar:

Erika sa...

Det är inte omöjligt att du får mäta magen (jag mätte min första gången i v.25 tror jag.) Men så tas det nog lite prover & så får ni nog lyssna på hjärtljudet :)