måndag 13 september 2010

Ny vecka - nya äventyr!

Måndag idag och den inleddes med en studiegruppsdejt hemma hos Ida - den här gången var det musik som stod på schemat. Vi var nog alla lite off idag, så det blev mest till att surra en massa mellan korta stunder av arbete... :P  Det kan bli så ibland. Vi är i alla fall klara med det mesta, ska träffas lite längre fram och titta på det igen med fräscha ögon och huvuden och då göra klart det. Det blir himla bra det. :)

Just nu sitter jag och andas ut efter att ha käkat lite lätt middag innan det är dags att gå till jobbet. Först måste jag dock gå förbi Kvantum och fixa lite frukt så att jag klarar mig tills jag kommer hem igen och kan käka. Förra måndagen insåg jag att det blev lite väl länge att vara utan nåt i magen när jag jobbade, så det blev en "gör om, gör rätt" av det här. :P

Lillen i magen är då väldigt aktiv och bökar runt mest hela tiden - det är hur läckert som helst! Det är som att man lär känns honom redan nu lite... Jag vet ju att han är lugn på nätterna eftersom jag får sova och inte märker av det alls, är relativt lättväckt så jag borde vakna om han skulle hålla på att sparkas tycker jag. Sen så är han ganska aktiv på eftermiddagen när jag landat efter en hel dag i rörelse. Och vilka kickar jag får om jag sitter ihopkrupen så att det blir lite trångt för honom - då rätar jag ut mig rätt omgående då det inte alltid är så skönt. För ett par dagar sen fick han in första sparken på blåsan också, så nu vet jag hur det känns. Inte fullt lika mysigt som det vanliga bökandet. ;)

Nä, off mot affärn då.

Inga kommentarer: