tisdag 14 september 2010

Trött i luvan

Jag är jättetrött i huvudet... Kan ju vara för att jag inte gjort så mycket vettigt idag, annat än att plugga lite. Och det blir man sannerligen inte pigg av kan jag lova, det är mer sövande än något annat. Annars känner jag mig rätt pepp när det kommer till skolan - det känns helt klart som att jag kommer att ta mig igenom kursen godkänd innan det är dags att ha uppehåll. Vore i alla fall skönt, så det är vad jag siktar på. Sen tänkte jag vara klar till jul med inlämningsuppgifterna så jag kan vara ledig i januari och förbereda inför lillens ankomst. :)

Förmodligen har det att göra med att mitt järnvärde blivit lägre, men det känns inte så peppande att ta järntabletterna eftersom magen krånglar nog mycket som det är redan nu.... :(   Ska till barnmorskan på måndag, så då tänkte jag kolla av med henne om det finns något alternativ som är snällt mot magen. Jag är hellre trött än att ha en mage som bråkar med mig.... Faktiskt.

Och så det här jäkla valet!!! Gaaahhh! Jag blir galen! Vartenda test jag tar säger emot vad jag egentligen tror på, eller i alla fall trott att jag tror på... Jag fattar ingenting. Måste läsa ännu mer.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Jag avskyr järntabletter så under en och en halv graviditet tog jag Kräuterblutsaft i stället. Sedan sa en bm till mig att hon nyligen läst att det inte rekommenderas till gravida. Nehe... Tror den enda orsaken hon nämnde var att det inte är testat på ett sådant sätt att man kan säga om det passar gravida eller inte. Hur som helst mådde jag mycket bättre av blutsaften än av tabletterna så skulle det vara aktuellt igen tror jag att jag eventuellt skulle ta risken med blutsaften... eller jag vet inte...

Mikaela sa...

Hemofer är mycket skonsammare mot magen än niferex, rekomenderar dom starkt :)Min mage återgick till det normala när jag bytte...