fredag 24 september 2010

Hundar och gravida

Sista veckan har jag märkt att Rejsa varit mer och mer intresserad av min mage på så sätt att hon gärna vill ligga med huvudet den eller väldigt, väldigt nära. Sen följer hon efter mig som en svans och ligger nästan alltid vid fötterna eller i mitt knä och följer gärna in i badrummet och lägger sig om jag är där. Kan det på något sätt bero på graviditeten? Känner hon av den? Nog är hon ju mysig och go annars också, men det är som att det förändrats på något sätt ändå.... Någon som har någon input i ämnet?

3 kommentarer:

Madde sa...

Ingen aning om det har med graviditeten att göra, men min hund gör likadant! Hon följer mig vart jag än går och direkt jag typ piper till så tittar hon oroligt på mig. Som att hon fattar att det är nåt på gång. Sen ligger hon också gärna på magen, vilket inte uppskattas lika mycket av han som ligger i magen så Mira brukar få sig några ilskna sparkar, men hon bryr sig inte.
Lite jobbigt är det att hon aldrig kan gå med Thomas nånstans, det är BARA jag som gäller, men det är mest mysigt :)

Vickan sa...

Hej Erika.
Jag har läst din blogg ett tag nu och tänkte därför till slut lämna en liten kommentar. Jag träffade dig på utställning i Sjulnäs ifjol när Therese var där med er. Jag har följt både din tid efter operationen och din fantastiska graviditet nu. Det är en fröjd att läsa och följa er vardag.
Lycka till med allt, jag fortsätter läsa och ska försöka kommentera lite oftare.
Mvh
Victoria

Mamman sa...

Det är ju inte BARA det du beskriver, hon luktar ju väldigt mycket på din mage oxå:)