söndag 13 mars 2011

Bajsattack!

Idag satt jag på sängen hos svärfar och skulle byta en bajsblöja på lillen - so far, so good. Jag hade rengjort klart och sträckte mig efter en ren blöja, och vad händer? Skruttungen lägger av en skitladdning med högt tryck så jag fick bajs all over myself! Jag skrek rakt ut efter gubben för assistans för jag kände att om jag rörde mig så skulle bajset rinna ner i sängen och det vore ju okul. Jag fick offra tröjan och sockarna, tack och lov så hade jag ett linne under så det funkade ju. Byxorna fick jag torka av så gott det gick och sen gå omkring med nerbajsade byxor. Kändes väl lite sådär. Och ännu mer sådär när jag kom på att vi behövde in på Ica på väg hem, jag hoppas innerligt att jag inte luktade alltför illa och att ingen trodde att det var jag som hade bajs i brallan. :P
Vi fick pengar av svärfar till Zack så vi kunde köpa något till honom som han behöver, så det blir nog en sväng på stan för att fixa lite mer kläder i stl 56. Stl 50 kan han inte ha många dagar till, killen växer så det knakar! :)  (Byxor funkar fortfarande himla bra i 50, men bodysarna är det värre med.)

Nu sover han äntligen efter flera timmar som en väldigt vaken grabb... Han har varit jätteharmonisk hela dagen, fram till ikväll då ingenting har varit bra - sååå missnöjd kille alltså! Han brukar vara vaken 1-2 timmar åt gången, men nu blev det nästan tre timmar så jag gissar att han bara var övertrött.... Nu ska mamman iaf försöka sova lite tills det är dags för mat igen. Kanske att jag ser lite BigBrother och somnar till det. ;)

Inga kommentarer: