tisdag 29 mars 2011

Issues

Jag har insett att jag har lite tvångstankar... Det kanske ni andra har vetat länge, men det slog mig just. Till exempel så kan jag inte sova om någon skåplucka eller garderobsdörr står öppen. Eller om sovrumsdörren står halvöppen, det går fetbort - den ska antingen vara stängd eller helt öppen. Jag kan heller inte sova ansikte mot ansikte med gubben - jag kan inte andas normalt eftersom jag får för mig att jag luktar apa ur munnen trots att jag borstat tänderna. Jag vet - jag är lite knäpp.

Är det någon mer som har några knäppa egenheter?
Published with Blogger-droid v1.6.7

6 kommentarer:

Jessica sa...

Nä jag har inga issues alls.. Ehrm.
Jo det har jag. Massvis. Kan inte sova utan att: stänga toadörren (eller typ alla synliga dörrar), kolla att ytterdörren är låst osv osv.. Jag kan inte göra nummer två utan att låsa toadörren. Jag kan inte dricka första vattnet som kommer ur kranen, slår alltid bort ett glas innan jag fyller det å dricker.. Förr kunde jag heller inte blanda ihop mat, du vet typ att såsen kom på salladen på tallriken.. Men det har jag vuxit ifrån. Hehe

CK sa...

Nja, inte så många.. Det värsta är att när nån dricker från mitt glas.. Speciellt mina barn.. Då har jag svårt att forsätta dricka från samma glas, måste ta ett ny eller skölja det :p

Anna Markstedt sa...

Nja inte så många men jag kan inte somna om jag inte ligger vänd mot höger. Jag kan inte heller ligg anikte mot ansikte, jag har fått för mig att min luft tar slut och andas jätte lite, det blir skit jobbit till slut ;P. Kan inte dricka mjölk där datumet gått ut fast det bara är en dag..äckligt!
Nåja du är ju liksom inte ensam! ;D

Camillan sa...

Hahaha, jag har pretty much samma tvångstankar! Inga garderobsdörrar eller lådor får stå öppna, jag kan inte sova ansikte mot ansikte med någon. Sen finns det en miljon till tvångstankar som jag tror jag behåller för mig själv :)

Malla sa...

haha :D jag somnar också alltid med ryggen mot Leon, varför vet jag inte. Det känns tryggast så. Sen räknar jag trappsteg. Och har förmig lite roliga räkenskaper då jag promenerar haha

S. sa...

Men YES vad skönt att det är fler som inte kan somna ansikte mot ansikte! Jag får också för mig att luften tar slut eller att jag bara får i mig en massa utandningsluft i stället för ny luft. Även om B vänder sig bort kan jag numera inte somna med ansiktet mot honom heller. Kanske jag inbillar mig att han andas med nacken också :)