söndag 13 mars 2011

Fredag
I fredags så jobbade gubben så jag fick sällskap av Carmen som hängde med mig och Zack hela dagen. Det var riktigt najs. Vi slappade så ordentligt att vi till och med somnade till Twilight! Haha! :P 
Till middag åt jag och gubben en riktigt smarrig middag - fläskfilé och potatisgratäng - mums! Det var längesen vi åt något riktigt tillagat, det har varit mycket enkel mat som typ korv och makaroner sen vi kom hem från BB. Nu har man börjat få lite mer rutiner när det kommer till Zack och kan planera in saker lite bättre. :) 

Lördag
Vi började dagen med att åka till min farmor i Roknäs för att hälsa på henne och visa upp Zack, hon ville så gärna träffa honom. Min farmor är den bästa! Hon är så mån om att alla ska må bra och gör allt hon kan för att de ska göra det också. Hon är en optimist utan dess like, värre än mig till och med... ;)  Underbara farmor!
När vi kom dit så inledde lillen med att tok-kräkas över hela sig, så det var bara att byta hela kittet direkt. Sen käkade vi smarrig blodpalt och lite fika på det. Då börjar Zack visa lite missnöje och jag går till honom där han ligger på kökssoffan och sniffar lite - oh yes, poop var det här! Tar upp honom och inser att han dragit iväg en "upp-längs-ryggen-och-lite-här-och-där-poop"... Tjohoo. Det var bara att klä av honom och sanera ungen. Igen. Skruttunge! Nu måste vi fylla på reservkläderna i skötväskan, för det blev nog bara kvar några strumpor och en mössa eller nåt sånt.... :P


Bästa farmorn och Zack

Hemma igen så går hela familjen och med sällskap av Jäcka på en prommis i det underbara vädret! Vilken energiboost alltså! Lovley. :D
Kvällen bjöd på 30-årsfirande i Ersnäs hos en barndomskompis - det var riktigt najs och lillen skötte sig exemplariskt! :)  Vi måste åka dit någon fler gång då det inte är så mycket folk så man hinner surra lite mer känner jag.

Söndag
Idag drar vi en sväng till Skellefteå och hälsar på Zacks farfar!

Inga kommentarer: