torsdag 3 mars 2011

Trött i ögat

Är lite trött idag då lillkillen inte riktigt var så samarbetsvillig tidigt imorse... Har väl sovit typ 4 timmar under hela natten, jag alltså. Lillen har sovit en kvart här och en kvart där - själv har jag bara hunnit tänka att "jaa, nu kan jag lägga mig en stund" så har han vaknat och velat äta. Eller äta och äta, börjar misstänka att den lilla luringen snuttar en hel del också på nätterna. Det är inte bara maten han är ute efter... Busunge. :P  

Idag gick jag till Ica med målet att handla bomullsrondeller. Ja, jag vet att det finns såna närmare till - typ Coop, H&M etc - men det är ganska skönt att få röra på sig lite så därför fick det bli Ica idag. Som sagt, bomullsrondeller var det som stod på listan. Jag kom hem med allt möjligt fiffigt, allt från våtservetter till ett grillat kycklinglår till Ahlgrens bilar till bomullsrondeller. Kalaset gick iaf lös på ca trehundra spänn... Det var bara en "övertrassering" på typ tvåhundranittio pengar. Bra jobbat fru Edin.

Från och med idag så kommer vi att öka på ersättningen till Zack från en gång per dag till två gånger. Han verkar då må bra på den och han äter med god aptit, så det är nog inga problem. Tror att det blir himla bra. :) 
Fråga till er som ger/har gett ersättning till era små: Har ni bara använt er av såna där "luftningsflaskor" som gör att de får i sig mindre luft - eller har ni använt vanliga flaskor också? Funderar på hur pass viktigt det är med de där "luftnings-flaskorna". Har en sån som luftar, men tänkte om man utan problem kan använda de vanliga nappflaskorna som står här hemma i köksskåpet också... Tänker att det är bra att ha nån i skötväskan så man alltid har med en flaska liksom. Vad har ni för erfarenheter?

Ikväll ska jag och Zack åka till Bersika och fira min systerdotter som fyller år. :)  Blir kul att träffa syskonen, vi har inte setts nåt sen lillen föddes. Sen blir det lite spännande att åka någonstans själv tillsammans med Zack då gubben jobbar... Alltid lika spännande att göra saker, som kräver lite logistik, utan gubben. Tur att vi har en snäll och samarbetsvillig liten pöjk. :P

9 kommentarer:

Jessica sa...

Jag hade inga specialflaskor.. Ever.

Lina sa...

hej Erika, och stort grattis till sonen!

vi flaskmatade Frank delvis från dag 1 och helt från och med 1 månad. vi har bara använt dr Browns wideneckflaskor (förutom dr Browns pyttevarianter från början), och har fortfarande likadana som kvällsvällingflaskor.

vi ville köpa de bästa och hamnade då på dessa. tycker verkligen de är fantastiskt bra. kommer att använda dem till den lilla som kommer snart också.

kram och ta hand om er,
kusin Lina

Erika sa...

Lina: Vaa?!! Kommer det en till liten? Så kul! När är det beräknad ankomst? :D
Har bara hört bra om DrBrowns flaskor, så jag har funderat lite på dem...

Många kramar!

Anonym sa...

Vi använde en flaska från Tupperware med en speciell napp som gör att barnet måste suga "hårt". Detta för att det inte skulle vara för lätt att få i sig maten via flaska, för då påverkas tydligen amningen negativt. Fast ärligt talat vet jag inte, jag hade nog kört på vanliga hederliga nappflaskor idag! (Sophia

Anna samuelsson sa...

Leo fick ju aldrig ersättning men när vi började med välling så körde vi med luftbingsflaska (mam och avent) då han fick i sig så mycket luft annars, blev gasig. Men prova dig fram och se vad som passar bäst för honom.

CK sa...

Jag köpte en Dr brown flaska men jag gillade den inte.. Avskyr att hålla reda och diska på olika delar. Jag köpte sen bara Avent produkter, från nappflaskor till pippmugar, mm.. Hur nöjd som helst!!

Lina sa...

hej igen,
ja vi har ett syskon på ingång i slutet av april, visste du inte om det? jag trodde allt spred sig mycket snabbt i vår släkt!

har gått in här någon gång då och då för att kolla att allt går väl för er, och det verkar det ju verkligen göra. är glad för din skull!

kram Lina

Erika sa...

Lina: Jag sa till David att det var märkligt att nåt sånt har kunnat passera i våran släkt.... Haha! Farmor brukar ju annars vara bra på att berätta om det händer nåt liksom. :P Men så himla kul! Grattis!! :D
Kram!

Mallan sa...

Elton ratade alla "special-flaskor" och körde på den billigaste varianten! Smart kille där! Han verkar ha överlevt oxå! ;P