måndag 28 mars 2011

Manikyr

Loppan är inte ett big fan av att klippa klorna så jag och gubben hjälps alltid åt när det är dags för enkelhetens skull. När hon var vappe så klippte jag dem själv och det gick bra, sen bestämde hon sig för att det inte var så kul att bli fasthållen när matte klippte klorna. Igår så tänkte jag att det var dags att testa klippa dem själv igen så jag tog fram lite frolle och klotången. Grejen med Loppan är att om jag sätter mig på vardagsrumsgolvet med frolle så går hon och gömmer sig. Knäpphund. Eller är hon kanske en smarthund? :P  Till slut så fick jag iaf in henne i v-rummet och liggande på golvet. Nu är jag ju lite smidigare än för nästan fyrtio kilo sen så jag la bara ett ben över henne och en frolle en bit framför nosen så hon kunde titta på den och sen klippte jag. För varje klo fick hon 1/4 dels frolle - och det gick jättebra! :D  Kanske låter knäppt att hålla fast henne med benet, men annars drar hon så fort hon får chansen. Hur som helst så kändes det jättekul att vi fixade detta själva, Loppan och jag. Envisast vinner. ;)

Bus-Loppan

1 kommentar:

Lilla strumpen - casu consilio sa...

Låter ju inte alls som en dum ide att hålla fast henne med benet =) Sånt man måste när man har en stor hund =P