onsdag 10 februari 2010

Trött....

Det sägs att man kan vara lite trött så här i början av en sån här kur - CHECK! Sitter bara och gäspar, längtar verkligen tills den där omtalade energin kommer..... Den behövs!

Har idag varit en sväng till min mor och surrat och lånat hennes tvättmaskin för att tvätta en av mina vinterjackor. Det behövdes. Kom mig aldrig för att tvätta den innan jag hängde undan den i våras, som jag brukar göra med alla vinterkläder. De blir så fluffiga och mysiga när de är nytvättade - I like it! :)  Informerade henne även om att jag önskar mig presentkort på ElGiganten i 30-årspresent eftersom jag vill köpa en tvättmaskin till lägenheten så vi slipper springa i tvättstugehelvetet.

Ja tack!

Vägde in mig på VC idag - huua. *ryser* Samtidigt är det skönt att veta att det här är maxvikten, efter idag kommer den bara att minska - wihoo! Det gillar jag. Känner mig inte helt bekväm med att skriva ut vikten här än, men det kanske kommer lite senare när jag gått ner lite..... :P

Måste även ösa lite beröm över Loppan idag! Hon är fantastiskt duktig med sin uppblåsbara krage - fastän hon utan problem skulle kunna få av sig den så provar hon inte ens. När vi varit ute och man ska ta på kragen igen så sitter hon snällt och väntar tills man är klar. Igår när jag inte tog på henne den direkt och tog med den upp så gick hon bredvid och puffade på den tills jag tog på henne den. Söthund! Hon sover, leker och äter med den - inga problem! Det har helt klart gått över förväntan. Hennes sår vätskar lite, men enligt vetten så beror det tydligen på att stygnen håller på att lösas upp från insidan och då kan det bli så. Fick rådet att tvätta med jodopax och hålla det torrt. Klant-jag glömde såklart att köpa jodopax när jag var på Apoteket en snabbis tidigare idag.... :(   Jaja, jobbar imorrn så då kan jag svänga förbi innan.

Loppan med kragen

2 kommentarer:

Therese sa...

Du fyller ju för f'n 30!!!

Erika sa...

Mm.... jag göör du det. Tyvärr. :/