söndag 3 oktober 2010

Beskrivning av "fluppar"

Malla frågade vad "fluppar" är för nåt, och då slog det mig att det kanske inte är helt självklart vad det är så jag tänkte ge mig på en förklaring av detta otrevliga fenomen. :P

Man kan säga att det är när kärlekshandtagen eller magen hänger över det man har på sig på underkroppen så som byxor/kjol/trollor etc... 
Med inspiration av Mallas illustrationer så var jag tvungen att försöka ge mig på en sån själv för att tydliggöra denna beskrivning.

Nej, den fick varken händer, fötter eller huvud - det är lite väl avancerat för ett blåbär som jag! :P

Edit: Jag insåg att jag kanske borde tillägga att jag struntar helt i om andra har fluppar, men jag tycker att det är obehagligt och otrevligt på mig själv.

3 kommentarer:

Malla sa...

haha, dåååå förstår jag :D

Sofie sa...

Jag undrade också vad det var, tack för beskrivningen! Och duuu... du är väl beredd på att det kommer att fluppa både här och där ett bra tag efter att du pluppat ut lillkillen (Axel är väl ett fint namn?)?! Bara så du är beredd, liksom :-D

Erika sa...

Fluppar är jag grym på att trolla bort - övning ger färdighet! :P Kunde jag dölja dem eller undvika dem för 34 kilo sen, så kan det knappast vara någon utmaning med den nuvarande vikten... ;) höhö!