måndag 25 oktober 2010

Julångest

Jepp, då var den här - julångesten. Tjohoo. Den ständiga frågan lyder: Hos vems förälder ska vi fira i år? Vi har ju båda två skilda föräldrar, så det blir alltid någon som blir besviken och det är jobbigt... Man vill ju träffa alla, men det är lite svårt att klämma in på en dag liksom. Så vi får väl se vart vi hamnar det här året. Vore som skönt om vi kunde ha med Loppan, så man slipper må dåligt över att hon är själv hemma. Jaja, det löser sig säkert....
Hur firar ni julen 2010?

4 kommentarer:

Nathalie sa...

Ja samma visa varje år. Vore lättare att avskaffa balunset! Jag är vart mormor och morfar är och det ryktas att de kommer till Luleå i år, om moster med familj orkar packa ihop sig. Min sambo däremot åker i vilket fall som helst och firar med sina föräldrar i Kiruna. Not a big deal! :) Sitt hemma så får alla som omväxling åka förbi ER i år :) Kramkram

Emma sa...

Oj, ni har ännu svårare än vad vi har när båda har skilda. :/ Jag tycker det är jobbigt bara att vara hos mina vart annat år och hos Freddes vart annat.... Känns som taskigt också för det känns som att dom vi inte är hos blir "ensamma". (speciellt mor & far) Och vi har ju inte riktigt möjlighet att ta allihop på samma dag! Sen så är jag ju van vid mammas julbord och vet exakt vad jag vill ha (äter inte så mkt av den maten)... Och kvällen innan är jag bortskämd med att få smaka skinka och det är som en tradition det också, att sitta och vänta hela kvällen på att den ska bli klar och doften blir bara godare ;)

Svårt det där. Nästa jul när vi förhoppningsvis har en liten med oss då tror jag minsann det får bli alla tillsammans! :) Hoppas ni löser det! Era föräldrar måste ju förstå att det blir jättesvårt för er att välja när ni har 4 olika ställen.

Mamman sa...

Ni får gärna vara med oss i vårt nya hus på julafton. Ni FÅR ta Rejsa med er.

Malla sa...

Jag slutade ha ångest över julen för ett par år sen. Vi hade ju båda också skiljda föräldrar så nu firar vi ett år hos min mamma ett år hos hans mamma och ett år hos min pappa - å det får folk acceptera. I år ska vi vara med min pappa men eftersom han jobbar så stannar vi hemma och bara är. Ska bli skitskönt :)