måndag 16 november 2009

Bekännelse

Jag är gravid - igen - men den här gången ser det ljusare ut än någonsin tidigare. Just därför har vi beslutat oss för att sluta oroa oss och istället glädja oss till vad som komma skall! (I dagsläget så är vi beräknade till den 12 juni 2010 så det blir en sommarbäbis!)

Så det så. :)

I dagsläget är jag i v11 (10+2) och vi har idag sett en partyräka i magen som vägrade ligga stilla och som vinkade på hejvilt. Det var superläckert! Räkan hade vuxit precis som den ska ha gjort de senaste två veckorna och det kändes som en otrolig lättnad - vi har nämligen aldrig gått så här långt tidigare så det är helt nytt för oss. Har redan hunnit med fyra ultraljud, och nästa gång vi ska dit blir julveckan när vi ska göra fostervattensprov för att kolla så att allt står rätt till med kromosomerna. :) Spännande och läskigt!

Enda baksidan på myntet är att jag mår fruktansvärt illa och är förlamande trött - hela tiden. Får knappt i mig nån mat, blir mest smörgås, fil, nyponsoppa, äpplen och liknande. Det är grymt frustrerande eftersom att jag äter tabletter mot illamåendet och ändå mår så här. Därför så har jag sjukanmält mig från praktiken den här veckan och hoppas på att det ska ha gett med sig lite inför nästa vecka så jag iaf klarar av att ta mig dit.

Och det nästan allra bästa är att jag kommer att få en mamma-ledighetspolare till sommaren eftersom min bror och hans Malin också väntar smått! Det skiljer ca 1-2 veckor mellan oss i dagsläget - känns lite som ödet. :D Jag är så fantastiskt glad för deras skull!!! (Anledningen till att jag kan skriva att de också ska ha smått här är för att hon idag har "outat" det på sin blogg!)

Wihoooo för oss!

18 kommentarer:

Sofie sa...

Jag instämmer helhjärtat! WIHOOO FÖR ER!!!

Unknown sa...

GATTIS än en gång vännen att det går så bra för er!!!! jag håller alla tummar och tår att allt funkar super resten av tiden och kanske ditt illa mående oxå slutar snart...jag har ju mått dåligt så länge så jag vet hur det e !!! kram

Hannah sa...

Grattis! Gud vad roligt, och så himla coolt att du å Mallan är gravida samtidigt.

Anneli sa...

Men vilken lycka! Tusen tusen grattis till er! Många kramar från oss

Therese sa...

Wihooo!!! Är så himla glad för eran skull! Nu är det verkligen eran tur! Kram kram vännen

Jenny sa...

Gud så skönt att du har skrivit om det nu....
Jättejobbig hemlis ju! :-D

Är så glad för er skull. Glad av hela mitt hjärta!

Unknown sa...

wieeeeeeeeeeeeeeeeee håller alla tummar och tår!!!!!

susanne sa...

Brukar kika in på din blogg ibland. Så även idag, och ser ju nåt väldigt roligt!
Stort, stort Grattis till er!!

CK sa...

Du kunde inte hålla dig längre!! hehe.. Grattis en gång till!! Jag hoppas verkligen att allt går vägen den här gången och du vet att ni kan alltid räkna med oss om det behövs! KRAM!

Cissi sa...

Grattis igen! Jag var oxå på vul i v.11 och det är helt otroligt vad det hände mycket mellan v.8 o v.11, man ser ju verkligen att det är en liten "sprattelgubbe"!
Många många många kramar till hela familjen!

nathalie sa...

Kul! Hoppas allt går bra! Kram

Ulrika sa...

Erika

Finns ingen jag unnar detta mer än dig. Jag tycker både du och din sambo har varit otroligt starka! Den frustration som ni måste kännt genom allt som har hänt, kan jag inte ens föreställa mig! Det är ju fantastiskt lovande detta! V 11, då borde det mest kritiska processerna vara förbi! Gud, så roligt!! Var GLAD att du mår illa, det är ju verkligen ett tecken på att "det är som det ska". Kram kram på er, jag önskar er verkligen all lycka! Du kommer bli en super duper mamma!!

Eva sa...

Åh Grattis!!! va roligt för er =) Många kramar från mig, jag håller tummen så hårt jag kan!

Erika sa...

TACK alla ni - jag blir alldeles tårögd när jag läser alla kommentarerna! Det värmer verkligen.... :)

Destiny sa...

Grattis! Så roligt för er båda. Det är jättejobbigt må illa under graviditeten men du slipper det sen iallafall! ( jag mådde oxå jätteilla, minns än hur det var)
Bebin är beräknad till min födelsedag. Kul! Massor med kramar och lyckönskningar om att allt ska gå bra för er.

Anonym sa...

Men Erika! Grattis! Blir alldeles, alldeles glad i hela magen!!! Håller alla tummar o tår!!! ///Mari

Jennie sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!

Erika sa...

Tack tack tack alla söta! :D